Lidovky.cz

Češi si kupují vetší auta, kvůli poklesu cen

  7:29
PRAHA - Češi se při nákupu nových osobních aut stále více orientují na větší vozy. Podíl malých a mini aut na celkovém prodeji byl v prvním čtvrtletí 28 procent, v roce 2008 jim patřila polovina trhu. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Montážní linka vozů Škoda Octavia 13. dubna v Mladé Boleslavi. foto: ČTK

Za přesunem zájmu stojí podle odborníků především pokles cen a marketingové akce prodejců. "Ceny aut klesly v některých segmentech natolik, že si spotřebitelé mohli za stejnou cenu dopřát automobil o třídu vyšší než před rokem či dvěma," uvedl vedoucí automobilové expertní skupiny analytické firmy PwC v ČR Jiří Zouhar.

Nejprodávanější modely

Česko v prvním čtvrtletí 2011

  1. Škoda Octavia 5997
  2. Škoda Fabia 3795
  3. Škoda Superb 1359
  4. Renault Thalia 1347
  5. Ford Focus 1253
Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla dávají zákazníci u největšího hráče na trhu, domácí Škody Auto, přednost Octavii ze střední třídy před malou Fabií. "Dostáváme se tak na rozložení jednotlivých segmentů obvyklé v ostatních evropských zemích," dodal.

Octavia byla od ledna do března nejprodávanějším modelem vůbec s téměř 6000 prodanými auty, druhý v její kategorii skončil VW Passat s 341 vozy a třetí Ford Mondeo, který si koupilo 327 zákazníků.

Celkově druhá Fabia kraluje kategorii malých aut s odbytem 3795 vozů, následuje Renault Thalia s 1347 zákazníky a Ford Fusion, který si vybralo 843 zájemců.

Třetí z hlediska celkových prodejů skončila Škoda Superb, která patří do vyšší střední třídy. Se 1359 prodanými vozy porazila BMW řady 5 (186 vozů) i Mercedes E (91 vozů). Škoda Yeti byla nejprodávanější ve třídě terénních aut před Dacií Duster a Hyundai iX35, prvenství v segmentu velkoprostorových vozů MPV připadlo Roomsteru rovněž od Škody, který porazil Hyundai iX20 a Kia Venga.

Nižší střední třídě kraluje Focus

Nejpočetněji zastoupenou kategorií, kde nefiguruje značka Škoda, je nižší střední třída. V té se nejlépe dařilo Fordu Focus s 1253 prodanými vozy, na druhé příčce skončil Renault Megane a třetí VW Golf.

Ve třídě luxusních vozů, kde Škoda rovněž nemá svého zástupce, se o první místo se shodně prodanými 34 auty dělí Audi A8 a BMW 7, za nimi skončil Mercedes S. Mezi sportovními auty se nejlépe prodával VW Scirocco a BMW 3 Cabrio.

Celkově prodej nových osobních aut v prvním čtvrtletí vzrostl o sedm procent na 42.026 vozů.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.