Pod vedením Fordu se Volvu nevedlo dobře. Značka se ohlížela za BMW a Mercedesem, ale nikdy nebyla blízko jjich image a postavení.
Můžete jmenovat mnoho důvodů, jedním z těch hlavních však byla odjakživa absence skutečně ostrých modelů v nabídce.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
Jak může automobilka doufat dosáhnout pověsti výrobce vozů s univerzálním talentem, když její modely neumí sportovat?
Pokud některé Volvo dosáhlo kultovního statu, vždy při tom mělo prostou karoserii typu kombi a technické specifikace začínající výčtem bezpečnostní výbavy.
Mnoho lidí má švédská auta rádo, ale nikdo po nich nikdy skutečně netoužil. Všechny pokusy o nápravu dopadly rozpačitě, nyní však Volvo spojilo síly s týmem Polestar a chystá první kapesní raketu ze země hranatých kombíků: produkční verzi konceptu C30 se čtyřmi stovkami koní.
Připomeňme si, že studie Polestar Volvo C30 Performance Concept Prototype (PCP) se světu předvedla před rokem. Bledě modrý třídveřový hatchback s pohonem všech kol dostal přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru.
Pokud vám to něco říká, stejný motor poháněl i Focus RS. Verze od Polestaru však měla 405 koňských sil a kromě bloku sdílela se slabšími příbuznými jen málo dílů.
Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex dostal dva samosvorné diferenciály a závěsy s drahými tlumiči Öhlins ozdobily obrovské brzdy od Bremba.
Vloni v květnu zaznělo, že výroba C30 PCP není na programu. O dvanáct měsíců později zní zahraničními médii něco jiného. Pokud chcete spekulacím věřit, čekají nás velké věci.
Jako pro Mercedes nahání hrůzu motory AMG a pro BMW děsí soupeře divize M, bude mít Volvo svou značku PCP. Omezená série pěti set superostrých C30 s cenovkou - ale i výkony - BMW M3 by měla být prvním z dlouhé řady ostrých modelů Volvo.
Podobně jako Audi, také Volvo je v této hře nepatrně v nevýhodě - jeho vozy standardně nasazují slabší motory a pohon předních kol.
V Ingolstadtu udělali ze slabosti přednost a jejich modely RS mají pohon všech kol. Volvu nezbyde než tento postup zopakovat. Nemáme námitek, zvlášť pokud to bude znamenat návrat zběsilého pětiválce.