Letos je pro odbory klíčovým zachování zaměstnanosti ve všech závodech. Na vyjednávání s firmou mají odboráři naplánováno devět kol, poslední má být 27. března. Automobilka jednotlivá kola vyjednávání nekomentuje až do uzavření smlouvy.
ČTĚTE TAKÉ: |
Při současném vyjednávání už se ve Škodě obě strany dohodly například na benefitech pro zaměstnance nebo pracovním kalendáři. Na dnešní kolo je naplánováno hlavně vyjasnění základních informací a dalších postupů vyjednávání. Automobilka by měla také předložit svůj návrh na možný růst mezd, při loňském vyjednávání podle odborů Škoda navrhla nulový mzdový růst.
Vyjednává se i v automobilce TPCA v Ovčárech
Kolektivní vyjednávání začalo také v japonsko-francouzské automobilce TPCA v Ovčárech u Kolína. Odbory tam požádaly firmu o zvýšení tarifních mezd zaměstnanců o 12 procent. Firma s požadavkem nesouhlasila, navrhla zvýšení mezd přibližně o 2,2 procenta, což by znamenalo přibližně o 600 korun vyšší plat. V TPCA se po minulém kolektivním vyjednávání zvýšily tarifní mzdy většině zaměstnanců zhruba o 490 korun.
Průměrná hrubá mzda na dělnických pozicích byla loni ve Škodě Auto přibližně 33.000 korun, v TPCA asi 30.000 korun. Nová kolektivní smlouva má v obou automobilkách platit od dubna, zpravidla je firmy uzavírají na jeden rok.