Lidovky.cz

Kdysi nejterénnější Kia Sorento je dnes už jenom SUV

Ekonomika

  22:10
Automobilka Kia mění taktiku. Z modelu Sorento, kdysi terénního auta za výbornou cenu, udělala typické SUV, sportovně-užitkové vozidlo. Vypadá sice lákavěji a má skvělý nový motor, ale také pár nečekaných nectností.

KIA Sorento foto: KIA

Minulá generace Kii Sorento před osmi lety na českém trhu zazářila. Na rozdíl od většiny terénně se tvářících konkurentů měla odolný žebřinový rám, tuhou zadní nápravu, přiřaditelný pohon všech kol, redukční převodovku a tomu odpovídající poněkud rustikální, přesto vzhledem ke koncepci docela civilizované mravy na silnici.

Výsledek? Byla to první Kia, na kterou český dovozce musel udělat pořadníky. To se u terénních aut nestává.

Nástupce má tím pádem záviděníhodnou startovní pozici. Sorento navíc dostalo líbivější tvary, navržené týmem bývalého šéfdesignéra koncernu VW a také tvůrce původního Audi TT Petera Schreyera. A vzhled prodává. Nové době se přizpůsobila i konstrukce. Přestože má stejné jméno, rozvor náprav i podobné rozměry, je to docela jiné auto. Typické SUV.

Nové Sorento má totiž samonosnou karoserii a nezávislé zavěšení obou náprav. To znamená, že se na silnici chová více jako běžná auta než terénní stroj. Při rychlé jízdě sice nemá tak precizní řízení jako nejlépe jezdící konkurenti, jeho schopnost pohlcovat nerovnosti to však vyrovnává.

KIA Sorento - interiér

Zapomeňte na automat

Hodnocení

  • Za volantem: 0 %

  • Rodina: +75 %

  • Cena: -25 %

Příplatková automatická převodovka, kterou byl vybavený testovaný vůz, bohužel kazí dojem z jinak skvělého nového turbodieselu o objemu 2,2 litru – tichého, kultivovaného, silného a přitom úsporného. S manuální převodovkou bude fungovat jistě lépe. Automat je pomalý, ubírá motoru sílu a občas řadí trochu nesmyslně. Třeba skoro do "červených" otáček, když zadupnete pedál plynu.

Další možností je benzinový motor 2,4 litru, který se ale prodejním trhákem nejspíš nestane. Sorento je s ním pomalejší a žíznivější.
Také interiér vzbuzuje poněkud rozporuplné pocity. Místa je v něm dost, dokonce ještě více než u předchůdce. Hodí se i možnost změnit auto na sedmimístné s pomocí dvojice sedadel (určených spíš dětem) vyjímatelných ze dna velkého kufru.

KIA SorentoNicméně celé to působí dojmem, že tady si Kia moc věřila. Mnohem levnější Cee’d používá hodnotněji vypadající materiály, v Sorentu je ale vše vyrobeno z tvrdých plastů. Auto za téměř milion, tolik testovaná, štědře vybavená verze stojí, má zkrátka vypadat jinak. Součástí výbavy je i obraz ze zadní kamery promítaný na malou část do zpětného zrcátka. Že by nám to ale nějak zásadně usnadnilo parkování, to tedy ne.

Kia Sorento byla jedním z mála poctivých "skoroterénních" aut za rozumné peníze. Druhá generace ale minulost zahazuje, chce být spíš typickým SUV. Což se jí daří, ale levná už není. Jestli bude dovozce opět vypisovat pořadníky, rozhodnou jedině věrní zákazníci.

Data

Rozměry: 4685x1885x1745 mm
Zavazadlový prostor: 531 l
Hmostnost: 1890 kg

Motor: turbodiesel 4 válec, 2199 ccm
Výkon: 123 kW /167 k)/5600 min
Točivý moment: 229 N.m/4000 min

Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Nejvyšší rychlost: 190 km/h
Kombinovaná spotřeba: 6,7/100 km

Cena: 759 980 Kč

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.