Na věc jde zajímavými nápady. Docela nekonvenční interiér chytře kombinuje netradiční textury a materiály jako lesklé plasty, díky čemuž působí skoro až luxusně. Také zpracování se posunulo mnohem dále a kromě verzí v základní výbavě mají všechny ostatní ve větrání osvěžovač vzduchu.
Citroën u svého malého modelu sází zejména na okno nazvané Zenith, zasahující skoro až do půlky střechy. Standardně se dodává až v nejvyšším stupni výbavy, ve středním za příplatek necelých 11 tisíc korun. Obří sklo dokáže pěkně prosvítit interiér a ve městě se už nebudete muset krčit při sledování semaforů.
Když světlo obtěžuje, stačí zatáhnout roletu a posunout ji do míst, kde obvykle končívají konvenční okna. Sluneční clony ovšem připomínají lacinou atrapu a je mezi nimi tolik místa, že vás v zatáčce sluníčko spolehlivě oslní.
Prostorově už Citroën C3 zapadá do průměru. Skoro by se dalo říct, že je 3+1místný. Vpředu nabízí místa spousty a před spolujezdcem má šikovně vybranou palubní desku, takže se člověk může posunout více dopředu, aby uvolnil prostor pro pasažéra za sebou. A to ještě zbylo místo na překvapivě velký kastlík.
Za delší řidiče se ale už posadí jen dítě. Na objem kufru si nikdo stěžovat nebude, zavazadla se ale musí zvedat přes poměrně vysoký nárazník.
Kdy už tu převodovku vyhodí?
Citroën C3 dokáže překvapit i za volantem. Už to není typické měkké francouzské auto, jeho pérování je překvapivě tvrdší. Ale stačí se rozjet a zjistíte, že nerovnosti tlumí pořád stejně dobře.
HodnoceníZa volantem -50 % |
Leccos se zlepšilo, třeba ve stále typicky lehkém řízení už najdete i špetku citu, brzdy jsou ale pořád "jedovaté" a převodovka jedním slovem tragická. Gumová, s dlouhými drahami, nepřesná.
Tenhle paskvil známý již z Peugeotu 206 už by měl koncern PSA konečně vyhodit. Vždyť dokázal zkazit dobrý dojem z několika jinak slušných aut. A to je i tento případ.
Zvláště s nejsilnější benzinovou šestnáctistovkou, která pohání i Mini Cooper. Živá, točivá, a když je třeba, i úsporná.
Dá se s ní jet i za 6 litrů – vyjma dálnice ovšem. Tam už při 130 km/h na pětku točí hlasitě přes 3000 otáček a spolyká klidně 8 l / 100 km. Chtělo by to nějakou lepší šestistupňovou převodovku.
Jinak je Citroën C3 atraktivní šikovné auto, hlavně do města. Předchůdce lákal jen cenou a někoho možná vzhledem. To už je naštěstí minulost.
DATARozměry 3941x1728x1524 mm |