Audi si nedá pokoj. Také o svém největším modelu A8 tvrdí, že je nejsportovnější limuzínou. Sportovnější než třeba Maserati Quattroporte? To není. V Ingolstadtu si pod pojmem "sportovní" zřejmě představují tvrdý podvozek, LED světla a uživatelské rozhraní, které umožňuje měnit charakter vozu.
Na výběr je ze čtyř režimů včetně jednoho nastavitelného. Ty ovlivňují odpružení, řízení, chování motoru s převodovkou, tlak řidičova bezpečnostního pásu a aktivní zadní diferenciál, přenášející v zatáčkách více síly na vnější kolo.
Největší Audi je velmi stabilní, jeho hliníková karoserie se nekroutí a zatáčky dokáže projíždět velmi rychle – než jej ale zradí těžká příď, v extrémních situacích vyvolávající nedotáčivost. Navíc mu chybí pro rychlou jízdu věc veledůležitá: odezva v řízení. Z volantu se téměř nic nedozvíte a ani zvolení sportovního režimu nepomůže.
Spíš naopak, řízení v tu chvíli ztuhne tak, že otočit volantem zvládnou jen silné ruce. Lepší zpětnou vazbou ji však neodmění.
Limuzína má být kultivovaná
Co je ještě horší, ani v komfortním módu nedokáže vzduchové pérování A8 tlumit nerovnosti tak, jak by mělo. Na hrbolatých silnicích vůz působí trochu "prkenně" a přejezd ostřejších nerovností se v kabině ozve tlumenými ranami, "drncáním".
Hodnocení
maximum je 5 * |
Škoda, jinak lze Audi A8 považovat za technický skvost. Osmiválcový turbodiesel je mistrovským dílem. Tichý, kultivovaný a ohromně silný. Stačí více sešlápnout plyn a obří vůz vystřelí vpřed s impozantní nenuceností, i v tříciferných rychlostech začínajících dvojkou.
Přitom dokáže být docela střídmý. S motorem skvěle spolupracuje fantasticky jemná i rychlá nová osmistupňová automatická převodovka a rychlost bezpečně sníží vynikající brzdy. Na přesuny po německých dálnicích ideální...
Možná ještě větší dojem dokáže udělat interiér. Velkorysá prostornost je v této třídě standardem, kabina Audi A8 však zapůsobí dokonalým zpracováním, perfektními materiály i efektními detaily. A také technologiemi, na jejichž popis zde zkrátka není prostor.
Vozy s navigací mají například touchpad jak notebooky, který umí rozeznat písmo. V civilizovanějších zemích se navíc podle map navigace řídí třeba převodovka vozu, která nepřeřadí výše, když vůz čeká zatáčka.
Audi A8 je přehlídkou špičkové techniky a vynikajícího řemeslného zpracování. Ale to, co by měly dělat limuzíny nejlépe, umí bohužel asi nejhůře.
Technické parametryRozměry 5137x1949x1460 mm |