Lidovky.cz

Honda CR-V 2,2 i-DTEC: praktický rodiňák se smutným motorem

Ekonomika

  9:30
Žádné velké překvapení vně, uvnitř, ani pod kapotou. Honda CR-V 2,2 i-DTEC AT je obyčejné auto. Pozor, aby nedošlo k mýlce. Optikou seriálu serveru Lidovky.cz Rodina na cestách je však čtvrtá generace japonského SUV neobyčejně dobrou rodinnou volbou.

Nejnovější model vozu Honda CR-V. foto: hondanews.eu

Dech se vám nezastaví, tep se nezrychlí, čelo se neorosí... setkání s Hondou CR-V 2,2 i-DTEC AT je jako rande se starou známou. Za jejím volantem se nepropadnete do motoristického ráje, ale také vás dost pravděpodobně donutí sejít se s ní znovu. A to i přes několik výhrad, které se vám pokaždé připomenou.

Nejnovější model vozu Honda CR-V.
Interiér nejnovějšího modelu Hondy CR-V 2014.

Designéři z Hondy si už zvykli, že jejich výtvory aktivizují internetové diskutéry po celém světě. Emoce stříkají, vášně tečou. Ne tak u CR-V. V tomhle ohledu japonské SUV určitě zůstává za očekáváním.

Skrytý obr

Kritici mu vyčítají korejskou příď a zbytečně masivní záď... Můj názor: Jde o nejzdařilejší facelift céervéčka od jeho narození, asi mám pro honďácké kreativce slabost.

HONDA CR-V 2,2 i-DTEC AT

Technické parametry:

Max. výkon: 110 kw

Max. točivý moment v Nm: 350 Nm

Zrychlení z 0 na 100km/h: 10.6 s

Maximální rychlost: 190 km/h

Převodovka: automatická pětistupňová

Objem nádrže: 58 l

Spotřeba (dle výrobce, l/100km):

městský provoz: 8.0

mimoměstský provoz: 5.7

smíšený provoz: 6.6

Za volantem oceníte výborný výhled - obří boční zrcátka, dobrý přehled ve zpětném - i široký sedák křeslového typu - byť s horším bočním vedením.

Jako hloupost by se mohlo jevit vypolstrovaní středového sloupku v místě kolen. Jenže za mě: skvělý detail, který mi v jiných autech chybí. Zaujmou dobře rozdělené objemy odkládacích míst ve středovém panelu, v loketní opěrce i ve dveřích. Volant potažený jemnou kůží skvěle padne do ruky, rozmístění ovládacích prvků je logické. A tady pochvala končí. Zatímco tlačítka čekáte přesně tam, kde jsou, funkce na ně navázané se s logikou míjí. Ostatně tohle podivné ovládání je i menších autech koncernu, stačí vzpomenout na Civic. Uvidíme, co nabídne modernizované CR-V, které na český trh vtrhlo v dubnu.

V kombinaci s prapodivnou grafikou mini obrazovky na vrcholu středové konzole je neintuitivní ovládání nejvýraznější nedostatek v interiéru. Jinak totiž, i když to zvenčí tak nevypadá, nabízejí útroby CR-V opravdu velkorysý prostor - pro řidiče i všechny spolujezdce do šířky i do výšky - a již zmiňované nekomplikované uspořádaní odkládacích prostorů. Vzadu se pohodlně poskládají tři dospělí a rozhodně nebudou po padesáti kilometrech prosit šoféra, aby udělal protahovací pauzu. Jet v jednom kuse můžete klidně třeba z Prahy do Brna a ani v takovém případě nebudou ze zadních dveří otráveně vystupovat tři zkroucené paragrafy.

Co postačí dospělým, pro děti bude ráj, chce se napsat. Velká okna v kombinaci s dětskou sedačkou dělají ze zadních sedáků spíš myslivecké posedy, takže se můžete spolehnout na to, že děti na část cesty spolehlivě zabaví velkorysý výhled ven. Ovládací prvky dveří jsou v bezpečné vzdálenosti od nenechavých rukou, dětský zámek ovládaný z místa řidiče je pak samozřejmou pojistkou.

ROZMĚRY:

délka: 4570 mm

rozvor: 2630 mm

šířka: 1820 mm

výška: 1685 mm

objem kufru: 589/1532 l

hmotnost: 1637 kg

Lákavě působí také trojnásobné ISOFIX uchycení dětských sedaček ve druhé řadě sedadel, které CR-V nabízí. Jenže, soudě dle mého měření, tři plnohodnotné dětské sesle tam nenarvete. Je to spíš na dvě plus podsedák pro starší dítě.

Stěhovácký pick-up

Rodinu sice prostor v interiéru uspokojí, ale co ta nejdůležitější část - kufr? 589 litrů, píše se v rodokmenu. Že vám to moc neřeklo? Stačí porovnat s konkurencí od VW či Toyoty. CR-V nabízí o čtyřicet litrů víc než RAV4 a dokonce o 120 litrů víc než než Tiguan, prostě špička v segmentu. Zavazadelník je navíc dobře tvarovaný, takže rovnání kufrů, kočárků, hraček, nákupů vám rozhodně vrásky nepřidělá. Mínusem pro ženy může být trochu vyšší nákladová hrana, plus naopak automatický pohon pátých dveří.

Přednost kufru zvýrazňuje ještě tvarování nakládacího prostoru. Vyzdvihnout musím hlavně absenci otravných prolisů (od světel či tvaru karoserie), takže při nakládání větších kusů nemusíte běhat s pravítkem a vyměřovat a vyměřovat a vyměřovat. Když navíc potřebujete místo rodiny převést něco opravdu velkého, stačí jeden dotyk k zarovnání zadních sedadel do úplné roviny. Tady u Hondy vážně myslí na rodinu.

Nad čím si naopak designéři moc hlavu nelámali, je „madlo“ na krytu kufru. Jeho pohodlné uchycení vyžaduje filigránské poskládání prstů a připomíná spíš úchyt na umělé horolezecké stěně než praktický doplněk v moderním autě. Kromě nejistého úchopu musíme této části CR-V ještě vyčíst nejasnou dráhu, po níž se kryt kufru pohybuje. Nevěřím, že se někomu podaří zaaretovat plachtu na první pokus. Velká, avšak ne největší škoda. 

Ach, ten motor

Největší slabinou testované Hondy je totiž nečitelný motor. Turbodieslová jednotka 2,2 i-DTEC řízená automatickým pětikvaltem je smutná společnice. Vážně nevím, co si o ní myslet. Vcelku dobře se cítí v nízkých otáčkách, kde je příjemně tichá, sešlápnutí plynového pedálu však nechává takřka bez povšimnutí. Jasně, táhnout přes jednu a půl tuny vážící CR-V zvládne v naprosté pohodě, ale nadstavbu, kterou by za volantem rodinného SUV čekal svižnější řidič-otec, nenabídne.

Nejsilnější motor - naftový čtyřválec s výkonem 150 koní - zkrátka slibuje víc na papíře než ve skutečnosti. Připomínám: je to automat. Manuál by vám určitě dovolil větší jízdní zážitek a v neposlední řadě i nižší spotřebu. A na to je potřeba při nákupu myslet v první řadě.

CENA:

CR-V Comfort 2.2 i-DTEC AT základní cena709.900 Kč

Testovaný vůz: CR-V Executive 2.2 i-DTEC AT: 963.900 Kč

O žíznivosti turbodieselu se nemá smysl příliš rozepisovat. Pochvalu jako u Civicu 1,6 i-DTEC nečekejte. Kombinovaná spotřeba 6,6 litru slibovaná výrobcem je spíš inženýrská halucinace. Při cestování město-dálnice-okreska si motor řekne bez pardonu o osm litrů. Když pojedete hodně umírněně, tak možná o půl litru méně. Takže: ani rodinný styl řízení - táto, netoč volantem a nešlapej na plyn a nebrzdi, ať dětem není blbě -, vám výraznou úsporu při návštěvě tankovacího stojanu neumožní.

Motor si zaslouží ještě jednu poznámku: Honda už v Česku nabízí modernizovanou čtvrtou generaci CR-V. Hlavní změny, kromě drobně upravené tváře, se týkají právě agregátu pod kapotou. Diesel vychází z motoru 1,6 i-DTEC, je lehčí a výkonnější. K němu navíc Japonci připojili zcela novou devítistupňovou automatickou převodovku, což zní v kombinaci s CR-V hodně zajímavě.

ZÁVĚR: Soudě podle českých silnic, je Honda CR-V vyhledávanou rodinnou volbou. Nedivím se. I početnější famílii totiž nabídne všechno, co potřebuje. Jen bych byl opatrný s výběrem motoru. Agregát 2,2 i-DTEC s automatickou převodovkou totiž posílá CR-V spíš do průměru, což možná už brzy změní faceliftovaná CR-V, která právě míří do Česka.

SERIÁL RODINA NA CESTÁCH:

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.