Krize podle firmy nejvíc zasáhla pravidelnou přepravu, která tvoří víc než 70 procent výnosů podniku. Na pravidelných linkách, nejčastěji do Francie, Ruska a Nizozemska, loni společnost přepravila asi 4,8 milionu cestujících.
"Za první tři čtvrtletí ještě rostla přeprava o 4,9 procenta, a v některých měsících hlavní letní sezóny dokonce o více než deset procent, v září se začal projevovat pokles, který se dále prohluboval," uvedl viceprezident pro prodej Petr Řehák.
Vývoj počtu cestujících ČSA |
2005 5,217.638 +19,8 |
Loni v září přepravila firma, kterou nyní stát připravuje k prodeji, meziročně celkem o 0,7 procenta méně cestujících, v říjnu o 4,3 procenta méně, v listopadu zaznamenaly propad o 8,7 procenta a v prosinci o dalších 7,4 procenta. "V důsledku přetrvávající ekonomické krize ve světě lze další poklesy cestujících očekávat i v letošním roce," dodal Řehák.
České aerolinie budou podle dřívějších informací prezidenta firmy Radomíra Lašáka za loňský rok hospodařit s čistým ziskem v řádech stovek milionů korun. Přesné výsledky hospodaření zatím společnost nezveřejnila. Právě výsledky loňského hospodaření by mohly být důležité pro případné zájemce o koupi 91procentního státního podílu ve firmě.
Zatím se podle dostupných informací o největšího tuzemského leteckého přepravce zajímá ruský Aeroflot a francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM. Kvůli světové finanční krizi zájem nemají americká Delta a čínská letecká společnost China Airlines.