Nové tramvaje se stanou páteří tramvajové dopravy v Praze. Dvě stě padesát tramvají kapacitně nahradí 500 starých vozů T3, které tak z pražských kolejí postupně zmizí.
"Vůz absolvuje několikatýdenní zpravidla noční zkušební jízdy s cílem doladit všechny podstatné funkce, aby byl připraven k přesunu na tratě zákazníka, Dopravního podniku hlavního města Prahy," řekl Novák. Podnik poté zahájí typové zkoušky a povinné procedury potřebné pro schválení typu vozu, uzavření jeho vývoje a zahájení sériových dodávek.
"ForCity je naší první zcela nízkopodlažní tramvají," řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Vůz s výrobním označení Š 15T má 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků. Obsahuje několik neobvyklých technických řešení, zejména nové nízké podvozky uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.
Tříčlánková jednosměrná tramvaj je navržena pro 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 m a výška vozu se sběračem je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost je 60 km/hod., vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka.