Více než polovina délky nově zprovozňovaných úseků připadá na část dálnice D1 mezi Bělotínem, Hladkými Životicemi a Bílovcem, která má začít fungovat letos na podzim. "Ztrácíme tempo kvůli nedostatku peněz z fondu dopravy," řekl dnes Brunclík. Větší šanci na brzké dokončení mají úseky, které jsou financovány z fondů Evropské unie.
Ředitelství silnic a dálnic má v současné době rozestavěno 180 kilometrů sítě rychlostních komunikací za 44 miliard korun a 90,5 kilometru silnic první třídy v hodnotě 27 miliard Kč.
Na letošek bylo také naplánováno vypsání tendrů na výstavbu dalších nových úseků ve výši 30 miliard korun. Kvůli zmíněným výpadkům ve financování však není jasné, jestli se nakonec výběrová řízení uskuteční. "Řešení stále hledáme," dodal Brunclík.
Zároveň si Brunclík postěžoval na současnou legislativu, která dopravním stavbám příliš nepřeje. "Podle platných nařízení by měla být doba přípravy projektů 5-6 let, nicméně kvůli různým průtahům a neustálému zapojování se další a dalších subjektů do přípravy staveb se tato doba reálně pohybuje mezi 10-12 lety." To pak podle něj vede k neúměrnému zvyšování nákladů na investice.
"V procesu je patrná absence preference veřejného zájmu," uzavřel Brunclík.