Lidé na webu najdou zvláštní formulář, do nějž mají zanést informace o vozovce a jejím stavu. Spolu s ním by měli hejtmanství zaslat i fotografii dokumentující poškození silnice a kontaktní údaje, na něž si přejí zaslat odpověď.
Stav silnic je dlouhodobě bolavým místem Středočeského kraje. Vozovky v kraji patří k nejvytíženějším v Česku a jejich stav je žalostný. Devastují je zejména přetížené kamiony a další nákladní auta, které se po zavedení mýtného přesunuly z dálnic na silnice nižších tříd.
Silnice jako nástroj politického boje
Hejtman David Rath (ČSSD) si nedávno postěžoval, že kraj údajně nemá kvůli bývalému vedení čím opravovat silnice. Hejtmanství vedené občanskými demokraty podle něj zprivatizovalo prakticky veškerou techniku a pracovníky údržby silnic a zbyli mu na tuto práci jen úředníci, kteří jsou závislí na soukromých firmách.
Bývalý krajský náměstek pro dopravu Karel Vyšehradský (ODS) Rathovu kritiku odmítl. Podle něj je uzavírání pětiletých smluv se soukromými společnostmi mnohem efektivnější než zaměstnávat lidi a nemít pro ně během určitých období práci. Namítl také, že firmám hrozí za nesplnění závazků přísné sankce, které vyplývají z uzavřených smluv.
Hejtmanství podle Ratha dává ročně do údržby silnic 1,5 miliardy korun, které plynou soukromým společnostem. Kraj nyní po firmách bude chtít, aby kvůli kontrole do každého údržbového vozidla nainstalovaly systém GPS.
Zároveň by měla být vytvořena digitální mapa stavu silnic ve středních Čechách. "Abychom vůbec měli přehled o tom, jak která komunikace vypadá a zda se opravují opravdu ty, které jsou v nejhorším stavu," uvedl hejtman.
Podle Ratha by kraj měl opět zaměstnat skupiny cestářů, které bude mít stále k dispozici a které budou provádět drobné opravy podle okamžité potřeby. Vyšehradský ale míní, že operativně lze tyto problémy řešit i se soukromými společnostmi. Zaměstnávání cestářů krajem bývalý náměstek označil za návrat k socialismu.