Bombardier má dle generálního ředitele Jiří Maděry zájem se o zakázku ucházet.
Bombardier dodává komponenty pro vlaky pařížského metra nebo regionální vlaky pro německé a francouzské dráhy. Společnost, která ještě před deseti lety vyráběla nákladní vagony, se nyní soustředí na oblast osobní dopravy.
V posledních letech masivně investuje do modernizace a rozvoje a ročně zvyšuje výrobu o 20 až 30 procent. Rozvoj společnosti s 850 zaměstnanci nezabrzdila ani krize. "Hlavně Francie investuje do rozvoje infrastruktury a nakupuje nové vlaky," řekl Maděra.
Nabírají i v krizi
Podle člena představenstva Martina Brože krize podniku i pomohla. "Měli jsme v posledních letech velké problémy obsadit místa svářečů, teď je zájem mnohem větší," řekl Brož. Bombardier má vlastní svářečskou školu, kde si lidi rekvalifikuje a školí. "Jen deset až 20 procent těch, kdo do kurzu nastoupí, ale v podniku vydrží," poznamenal.
Českolipská firma je součástí nadnárodní skupiny Bombardier, která je předním světovým výrobcem dopravních řešení od regionálních a obchodních proudových letadel až po vybavení pro železniční dopravu. V česku firma investovala v minulých letech desítky milionů korun do modernizace a rozšíření závodu. Díky tomu i objem výroby roste.
V roce 2007 uskutečnila zakázky za 1,136 miliardy korun, meziročně tak tržby firmy vzrostly téměř o třetinu. Hospodaření tehdy skončilo ziskem 133 milionů korun, když rok před tím firma vytvořila zisk téměř 47 milionů.