Lidovky.cz

Aeroflot se snaží změnit image, zatraktivní letušky i jejich uniformy

Ekonomika

  10:49
MOSKVA/PRAHA - Ruská letecká společnost Aeroflot dělá vše pro to, aby vylepšila svoji image. Zatím posledním "tahákem" pro cestující se mají stát atraktivní letušky. "Naše letušky budou pohledné dívky," prohlásil ředitel Aeroflotu Vitalij Saveljev. Srp a kladivo si však ruský dopravce ve znaku ponechá.
Letuška - ilustrační foto.

Letuška - ilustrační foto. foto: Shutterstock

K zatraktivnění personálu Aeroflotu má přispět výběr letušek. Každá z nich bude muset být alespoň 160 cm vysoká a jejich konfekční velikost nepřesáhne ruské číslo 48. Změní se i uniformy letušek. Tradiční kombinaci modré a stříbrné vystřídá oranžová. Doplňkovými barvami budou jasně červená, béžová a tmavě modrá.

"Výběr uniforem jsme konzultovali s londýnským sociologem. Řekl nám, že dosavadní uniformy našeho palubního personálu jsou příliš ,chladné‘," popsal Saveljev. Inspiraci mu dodal i vlastní syn studující v Londýně. Saveljev od něj získal video letu společnosti Virgin Atlantic. "Jejich letušky byly oděné do jasně červených uniforem a vypadaly v nich jako modelky," řekl šéf Aeroflotu.

Ke zlepšení služeb poskytovaných v letadlech Aeroflotu má přispět i školení, které vybrané ruské letušky absolvovaly u Singapore Airlines. "Singapurské aerolinky jsou světovým lídrem co do kvality poskytovaných služeb," vysvětlil Saveljev. Aeroflot již dokonce přizval singapurské školitele, aby zhodnotili kvalitu služeb přímo v průběhu běžného letu ruských aerolinek.

"Obdrželi jsme hodnocení C, resp. B minus," přiznal Saveljev hodnocení, které je pouze průměrné. "Můžeme se ale rychle zlepšit. Všechny nedostatky jsou lehce odstranitelné," konstatoval Saveljev.

Srp a kladivo si Aeroflot ponechá
Zatímco vizáž letušek dozná změn, tradiční logo Aeroflotu se srpem a kladivem zůstane zachováno. "Osobně se mi logo s křídly zakončenými srpem a kladivem líbí," přiznal Saveljev.

Původní sovětské logo Aeroflotu. To nynější se liší jen modrou, místo rudé barvy.Přesto však vedení aerolinek již v minulosti o změně loga několikrát uvažovalo. Nezávislí marketingoví experti totiž zdůrazňovali, že kombinace srpu a kladiva vzbuzuje negativní konotace s dřívějším sovětským režimem.

Pravděpodobně nejblíže ke změně loga měl Aeroflot v roce 2003, kdy se aerolinky rozhodly změnit zbarvení svých letadel. Na první přebarvená letadla bylo logo se srpem a kladivem nikoliv nastříkáno, nýbrž pouze nalepeno.

Designéři tehdy logu věštili krátkou životnost, a případné sejmutí nálepky bylo mnohem levnější než nový nátěr. Vedení Aeroflotu ale tehdy nakonec usoudilo, že srp a kladivo jsou s historií aerolinek nerozlučně spjaté.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.