Zatímco Lašák chtěl vzít pilotům zhruba třetinu platu výměnou za vlastní hlavu, Novák útočí na celou polovinu výměnou za nic.
Zatímco Lašák vyhlásil snahu snížit provozní náklady o zhruba miliardu korun a avizoval možnou kombinaci vyššího snižování platů výměnou za nižší počet propouštěných a naopak, Novák o možném snížení plánovaného počtu 860 propuštěných zaměstnanců nehovoří.
Z tohoto pohledu je proto až k nevíře, že odborový předák pilotů Filip Gaspar tvrdí: "Nelituji, že jsme nepřistoupili na Lašákovy podmínky." Jenže vyhráno nemá ani Novák.
Zatím totiž jeho vyjednávání s odbory nepřekročilo formu verbální, a od té bývá v ČSA do podepsání nových kolektivních smluv daleko. Vždyť Lašákův management byl po dlouhé době první, který dokázal s odboráři vyjednat alespoň zmrazení platů.
Aby Novák dohody s odboráři skutečně dosáhl, bude muset použít silné argumenty. Nabízí se vystrašit je neutěšenou finanční situací aerolinek a prognózou, že nepřistoupíli na poloviční plat, přijdou zanedlouho o vše.
Aby Novák dosáhl svého, musí se s odboráři dohodnout ještě před oznámením vlády, zda aerolinky privatizuje, či nikoliv. Kdyby se totiž stát rozhodl ponechat si ČSA ve svých rukou, tvrzení o hrozbě brzkého krachu by příliš věrohodné nebylo a odbory by na drastické snížení platů stěží přistoupily.