O co jde? Novou čipovou kartu chtějí i dráhy. Potřebují totiž, aby na ni šly nahrát i karetní aplikace dalších dopravců. A jejich odboru informatiky se pražská Opencard natolik zalíbila, že doporučil představenstvu i dozorčí radě, aby dráhy "využily Centrum sdílených služeb, které provozuje v současné době jen jedna firma", a právě proto jí zakázku chtěly zadat bez výběrového řízení.
Tou firmou je provozovatel pražské karty, firma Haguess. Opencard přitom Prahu přišla na 888 milionů korun. Současná In-karta drah od roku 2004 do letošního června spolykala asi 210 milionů. Dráhy na příštích pět let v dokumentech pro dozorčí radu podniku, které mají LN k dispozici, počítaly s 265 miliony. Po fiasku s pražskou kartou ale otočily a Haguessu "zadarmo" zakázku nedají – na leden plánují vypsat výběrové řízení.
Ředitel drah Petr Žaluda se pak zavázal, že podmínky takového řízení budou zcela transparentní a nebudou nikoho diskriminovat. "Neumožníme účast v tendru garážovým firmám bez historie, které by nás mohly dostat do problémů do budoucna, ale tendr maximálně otevřeme, aby se přihlásilo co nejvíce účastníků," řekl Žaluda.
Další podrobnosti o chystané kartě si přečtěte v sobotním vydání deníku