Lidovky.cz

Poslední metro pojede až v jednu. Prý kvůli slavícím turistům

Ekonomika

  10:22aktualizováno  10:59
PRAHA - Kdepak zkrácení provozu metra o půl hodiny. Poslední souprava pojede v pátky a soboty až v jednu hodinu. Pro takový obrat se včera rozhodlo představenstvo Dopravního podniku. Změna začne platit buď 1. července, nebo až po prázdninách. Ročně bude stát 38 milionů korun. Peníze před volbami přislíbili politici, kteří jsou v představenstvu. Kde? Jízdenky prý zdražovat nechtějí, magistrát si bude muset ale uvědomit, že zlepšování něco stojí.
Metro (ilustrační foto)

Metro (ilustrační foto) foto: Lidové noviny

Pražská příloha Mladé fronty Dnes přišla se zprávou, že se této změny dočkáme od 1. července. V tu dobu ale metro přechází na prázdninový provoz, jízdní řády jsou proto oslabené.

"Já jsem se včera asi špatně vyjádřil. Pravděpodobné je to spíš s ukončením prázdninového provozu. Ale o tom se ještě bude jednat. Rozhodne se, jestli změna začne platit s prázdninovým provozem, nebo s jeho ukončením," upřesnil serveru Lidovky.cz Martin Dvořák.

Aby mohli jezdit především turisté
Od kdy se tedy změny vlastně dočkáme, zatím přesně neví ani šéf představenstva David Vodrážka. "Závisí to na tom, jak proběhne jednání s Ropidem, který je objednatelem," sdělil Vodrážka. Nebránil by se ale ani verzi, že by se noční spoje prodloužily o hodinu už od začátku léta. "Mělo by to svoji logiku. Letní měsíce jsou nejjexponovanější měsíce z hlediska turistického ruchu, takže v těch nočních hodinách by mohli jezdit především turisté," dodal první místopředseda ODS Vodrážka.

Metro bude jezdit déle v pátek a v sobotu. "V tyto dny je největší poptávka," odůvodnil posílení Martin Dvořák, ředitel Dopravního podniku.

Být mezi nejlepšími něco stojí
Změna v jízdním řádu metra přijde ročně zhruba na 38 milionů korun. O tuto sumu se postarají politici, kteří v představenstvu zasedají – například David Vodrážka nebo Pavel Bém.

Kde peníze seženou? "Jedna věc jsou úspory v rámci Dopravního podniku, tam už je to téměř ukončené. Pak to bude určitě žádost na město Prahu, která je zřizovatele Dopravního podniku. Určitě nechceme jít cestou zdražování jízdenek. Hlavní město si bude muset uvědomit, že být čtvrtý nejlepší dopravní podnik v Evropě také něco stojí," dodal Vodrážka.

Metro

Peníze půjdu na posílení vlakových souprav, na mzdy a údržbu. "Není to o tom, že by si jeden strojvůdce sedl do vlaku a jel o hodinu déle. Musí tam zůstat i dispečeři. A k tomu všemu je třeba také zajistit návazná doprava. Jde totiž i o to, aby když lidé dojedou v jednu hodinu ráno na konečnou, tak abychom je nevyplivli do polí," řekl Davod Vodrážka, šéf představenstva Dopravního podniku.

O bezpečnost v nočním metru se podle Mladé fronty Dnes postará městská policie, která posílí hlídky. "V metru musíme zajistit bezpečnost, proto také posílíme řady strážníků v jednotce Metro. V roce 2006 jich v této jednotce sloužilo 90, dnes je to 210 a do konce roku jejich počet navýšíme na 270. To znamená, že jedna hlídka bude mít na starostijen dně stanice, cituje MfD.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.