ENAC uvedl 178 případů z období mezi 17. až 22. dubnem, kdy Ryanair údajně nedostál svým závazkům a na rozdíl od většiny ostatních aerolinek neposkytl přiměřenou pomoc svým cestujícím.
ENAC konstatovala, že zákazníkům Ryanairu, kteří uvízli v Římě kvůli přerušení provozu, museli pomoci zaměstnanci letiště a členové jiných společností. Vyjádření společnosti není k dispozici.
ČTĚTE VÍCE: |
Letecká doprava nad Evropou byla ochromena po erupci Eyjafjallajökull od 15. dubna do 21. dubna, omezení se výrazně dotkla i transatlantických letů.
Zrušeno bylo na 100 tisíc letů, výluka zasáhla 29 procent celosvětové letecké dopravy. Opatření se týkala více než 300 letišť a postiženo bylo deset milionů cestujících fakticky ve všech částech světa.
Od té doby jsou pravidelně kvůli popelu krátkodobě uzavírány vzdušné prostory v zemích po celé Evropě.