Hlavní součástí systému je hustá síť proměnných příkazových značek. Na dnešní tiskové konference to uvedli zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Čtěte více: |
Co je to liniové řízení dopravySystém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy. |
"Cílem systému liniového řízení je i harmonizování dopravního proudu, to jest usměrnit vozidla do stejné rychlosti. Díky tomuto opatření dojde ke snížení vzdálenosti mezi vozidly a celkově dojde ke zvýšení kapacity komunikace," uvedl šéf ŘSD Alfred Brunclík.
Intenzita dopravy na novém úseku se podle něj může dostat až na 90.000 aut za 24 hodin.
Součástí automatického systému jsou kromě značek také například detektory provozu ve vozovce, varovný meteorologický systém nebo kamery.
Na novém 23kilometrovém úseku pražského okruhu se bude vybírat mýtné, stejně jako je tomu na starších částech okruhu. Novinkou ale bude povinnost pro majitele osobních aut mít na cestě kolem Prahy dálniční známky; ty zatím nejsou na okruhu potřeba.
Tabulí bude více
Ředitelství silnic a dálnic dnes rovněž oznámilo, že chce i nadále zvyšovat počet elektronických informačních tabulí na dálnicích. Od 1. července jich přibylo 26, celkem jich nyní nad dálnicemi visí 77. Do konce roku chce ŘSD instalovat dalších 20. Tabule na starých dálnicích dodává společnost Kapsch a její subdodavatelé. Kapsch se k zakázce dostal jako dodavatel mýtných bran bez tendru.
"Nejdůležitějšími informacemi (na tabulích) v pořadí významu jsou sdělení o nehodách, kolonách, práci na silnici a počasí," uvedl Brunclík. Z průzkumu ŘSD vyplynulo, že texty na tabulích čte alespoň někdy 95 procent řidičů.