Lidovky.cz

Jiná země, jiný vkus. Vlezlá 'ta-ta-ta reklama' je původně rakouská

Ekonomika

  13:48
Jednoduchá televizní reklama, v níž dívka sedící na obří červené židli neškoleným zpěvem veřejnosti oznamuje otevření největšího obchodního domu s nábytkem v Česku, vzbudila mezi tuzemskými diváky nevídané emoce.

Vlezlá reklama na XXLutz leze mnohým lidem krkem. foto: Reprofoto

O melodii z reklamy XXXLutz "Spěchám v tempu, ta ta ta ta, k sortimentu, ta ta ta ta, XXXLutz, ta ta ta ta," která zní tuzemským éterem mnohokrát za den, se živě diskutuje na internetu a po týdnu od prvního odvysílání vznikly její parodie. Společnost XXXLutz si reklamu pochvaluje.

Reklama byla v televizi poprvé vysílána minulý týden krátce před otevřením pražského obchodního domu XXXLutz. Ihned poté vznikla na sociální síti Facebook skupina nazvaná "XXX Lutz TaTaTaTa - nejhorší reklama všech dob", ke které se za několik dní přihlásilo už více než 50.000 lidí.

Herečce není rozumět
Reklama XXXLutz nenadchla ani odborníky. Spotřebitele určitě zaujme, z odborného hlediska je ale spot nekvalitní, míní prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. Herečce totiž v reklamě není rozumět, co říká.

"Vlezlá písnička s textem, kterému není rozumět, asi nebyla původním záměrem. Nevím, jestli jsou lidé přesně schopní identifikovat, co se v reklamně chce opravdu sdělit. Nicméně to, že se otevírá nová prodejna XXXLutz, tak to asi identifikují," uvedl Brabec.

Každý má jiný vkus
Mluvčí české pobočky XXXLutz Reiko Trojer dnes ČTK řekl, že společnost v Česku použila reklamní spot, který byl původně vysílán v Rakousku. "Každý má jiný vkus," komentoval Trojer negativní reakce některých českých spotřebitelů. Firma podle něj ale reklamu považuje za dobrou a míní, že na zákazníky zapůsobila

Na serveru YouTube má reklama XXXLutz na kontě přes 100.000 zhlédnutí, což je na české poměry a krátký časový úsek od jejího zveřejnění slušný výsledek. Na reklamní spoty nábytkářského řetězce, ve kterých se na obří židli střídá mladá žena s vousatým mužem, už ale zároveň vznikly parodie.

Jejich tvůrci je umístili na server YouTube a poslové zpráv o otevření prodejny XXXLutz jsou ve videoklipech s použitím počítačových triků po "vytažení" z televizní obrazovky upalováni či zastřeleni.

Nicméně jednoduchá reklama XXXLutz zřejmě zafungovala a vybaví si ji velké množství lidí. Když se minulý týden pražský obchodní dům XXXLutz otevíral, čekaly u jeho vchodu stovky lidí. "Přiznejme si to, reklama má úspěchy! Každý si jí pamatuje a řeší se na Facebooku," uvedl po několika dnech poněkud smířlivějším tónem autor skupiny "XXX Lutz TaTaTaTa - nejhorší reklama všech dob".

Někteří uživatelé internetu, kteří se zajímají o reklamu, zveřejnili na diskuzním fóru Okoun.cz odkazy na reklamní spoty rakouské společnosti XXXLutz, které si svojí jednoduchostí nezadají s reklamou na pražský obchodní dům XXXLutz. "A že se máme na co těšit," předpověděl další reklamní aktivity XXXLutz v ČR uživatel, který vystupuje pod přezdívkou Captainn.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.