Lidovky.cz

Bárta ve vlaku žertoval a rýpal do Českých drah. Podřízení se nebavili

Ekonomika

  16:26
PRAHA - Nový ministr dopravy Vít Bárta si na první služební cestu ve funkci očividně přibalil dobrou náladu. Při cestě pendolinem žertoval s podřízenými řediteli a rýpnul si i do Českých drah. S jeho veselostí kontrastovaly vážné tváře podřízených, kteří se snažili ministrovi zodpovědět záludné otázky.

Ministr dopravy Vít Bárta cestoval spolu s podřízenými v pátek 30. července vlakem. foto: Ministerstvo dopravyČTK

"České dráhy nejsou zrovna vzorem přesnosti, že pane kolego," obrátil se ministr na náměstka ředitele Českých drah Michala Nebeského. "Ale drží se v západoevropském standardu," kontroval náměstek.

Čtěte také

Nebeský se dočkal zastání u ředitele Správy železniční dopravní cesty Jana Komárka. Správa železnic totiž kvůli stavebním pracím často stojí za zpožděním vlaků. "Když nebudou peníze, nebudeme stavět a oni nebudou mít zpoždění," připomněl Komárek akutní nedostatek peněz na dopravní stavby.

Když přišla řeč na úspory, vyzkoušel si Bárta ředitele Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka. "Pane řediteli, kolik zaměstnáváte dělníků?" Brunclík nezaváhal a uvedl číslo 700. "Tak těch já si hluboce vážím, ŘSD nejsou jen bílé límečky," reagoval ministr. Dodal ale, že podle něj jde stavět výrazně levněji, než za kolik staví ŘSD nyní.

Ministr dopravy Vít Bárta (vpravo) cestoval 30. července pendolinem na služební cestu do Moravskoslezského kraje. Na snímku naslouchá šéfovi Státního fondu dopravní infrastruktury a svému předchůdci v úřadě Gustavu Slamečkovi.

Při průjezdu Ústím nad Orlicí si Bárta nechal od šéfa Státního fondu dopravní infrastruktury a exministra Gustava Slamečky vysvětlit problémy s místní historickou budovou nádraží. Stát ji označil za nepotřebnou, neboť stojí uprostřed kolejiště a nevyhovuje potřebám koridorové trati. Místní se naopak nechtějí se zbouráním budovy smířit. "A oprávněně, to je nádherné," poznamenal Bárta, když ho Slamečka přesvědčoval o výhodnosti demolice.

Místní nechtějí budovu převzít a žádají stát, aby ji opravil za své peníze a postavil k ní přístupový tunel. "Tak to ne, tunely nestavíme, stavíme jen transparentně na povrchu," zažertoval Bárta.

S vážnou tváří pak ředitele ujistil, že pokud budou šetřit podle jeho pokynů a aktivně spolupracovat, nemusejí se o místa bát. V opačném případě prý je připraven postupovat "velmi radikálně". Nakonec se ministr přiznal k tomu, že vlaky občas používá, neboť je pro některé cesty považuje za výhodnější než automobil.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.