Podle jednatele SOR Libchavy Petra Hájka jsou na vině zřejmě pražské silnice, v jiných městech totiž dodavatel tyto závady nezaznamenal.
Podle jednoho z řidičů pražského dopravního podniku se do vozů navařují výztuhy. Podle Vysoudilové bylo preventivně vyztuženo 33 autobusů. Závady opravuje výrobce na vlastní náklady. Dodavatel navíc podle Vysoudilové platí podniku za každý den, kdy nemohly být autobusy v provozu, smluvní pokutu.
"Není to nic mimořádného. Jízdní podmínky Prahy jsou oproti jiným městům extrémní a je potřeba autobusy na tyto podmínky doladit," řekl ČTK Hájek.
Podle něj je pro autobusy náročné především přejíždění přes tramvajové pásy a kočičí hlavy. Firma dodává obdobné nízkopodlažní autobusy také například do Nitry, Bratislavy nebo Tábora, tam ale podle Hájka takové problémy nezaznamenali.
To, že praskání může způsobovat náročný pražský terén, se domnívají i někteří řidiči v pražské MHD. "Na praskání mohou mít podíl špatné pražské silnice i styl jízdy řidičů," řekl ČTK jeden z řidičů. Někteří se ale domnívají, že výrobce možná špatně propočítal, jakým otřesům budou muset vozy v pražské dopravě odolávat.