Odborníci si původně mysleli, že vzedmutí vozovky způsobilo extrémně teplé počasí začátku července. Ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák Primě ale řekl, že za hrbol může "určitá technologická nekázeň při stavbě dálnice". "Mám na mysli zjištění o něco menší tloušťky cementobetonové desky a rozvrstvení podkladních vrstev," uvedl. Dělníci se podle všeho nedrželi projektu.
Čtěte více: |
Oprava dálnice stála podle Primy téměř milion korun a částku uhradí ŘSD. Dálnice je totiž v provozu už 13 let a skončila záruka.
Dálnice na 122. kilometru se 12. července zvedla až o 40 centimetrů. Doprava musela být vedena po objížďce. Po dvou dnech začal fungovat obousměrný provoz ve druhé polovině D5. Nesjízdný "hrb" slíbilo ŘSD opravit do 31. srpna.