Lidovky.cz

Bárta má jasno: Dostavíme dálnici do Ústí. Ostatní si počkají

Ekonomika

  13:03
PRAHA - Ministerstvo dopravy zveřejnilo superkoncepci rozvoje dopravy v Česku. LN mají očekávaný dokument exkluzivně k dispozici.

Noční dálnice foto: Shutterstock

Součástí dokumentu je například jakýsi harmonogram výstavby silniční a železniční sítě v Česku. Ještě letos by se tak měly obnovit práce na poslední fázi dálnice D8 přes České středohoří.

Prioritou je další úsek dálnice D3 u Tábora či rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem. Ministerstvo dopravy plánuje i dotažení dálnice D1 z Bohumína ke státní hranici s Polskem. 

silniční a dálniční síť

Naopak nejvzdálenějšimi projekty jsou podle plánů ministerstva dálnice D3 přes Posázaví, rychlostní silnice R43 z Brna na sever a silniční tah R49 od Fryštáku ke slovenské hranici. Do roku 2025 stát nepočítá s výstavbou rychlostní silnice R55 podél řeky Moravy, pokračováním R35 z Hradce Králové do Liberce a propojením Brna s touto silnicí.

Stát má také jasno, jaké projekty by chtěl spolufinancovat ze soukromých peněz. Soukromníci by měli přispět například na jednu z nejpotřebnějších českých dálnic - R35, tedy na spojení východních Čech a střední Moravy. Soukromé peníze by mohly přispět k výstavbě dlouho očekávaného plavebního stupně v Děčíně, se kterým stojí a padá rozvoj lodní dopravy na Labi.

železniční síť

Ministerstvo má také jasné plány rozvoje železnice. Zelenou dostaly tyto projekty: ještě v letošním roce budou zahájeny práce na třetím koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu a dále do Německa. Modernizace se dočká i horský úsek mezinárodní trati z Českého Těšína do Žiliny.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.