Jak informovaly Hospodářské noviny, úsek budovaný u Vltavy na rozhraní Podbaby a Sedlece vyjde ještě dráž. 200 metrů nové trasy, přijde magistrát na 18 milionů korun - tedy 90 milionů na kilometr.
To je podle HN cena, kterou stojí půl kilometru dálnice. Běžná cena cyklostezek je však ani ne desetinová – v Česku vychází na 5 – 7 milionů.
Čtěte více: |
Pražská pokladna si rekordně připlatí kvůli netradičnímu vedení stezky. Ta bude totiž zavěšená vedle hlavní silnice na Roztoky.
Místo, kde na cyklostezku naváže unikátně drahá rampa. Polní cesta, kde by šlo postavit stezku levněji, je vpravo.
"Místo bylo vytipováno Komisí pro cyklistickou dopravu jako nebezpečné," vysvětlil novinám mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) Tomáš Mrázek.
Problém je v tom, že neskutečně drahá rampa nemusí být vůbec potřeba. Na břehu Vltavy totiž vede polní cesta, kterou by stačilo pouze mírně prodloužit a napojit na již existující páteřní cyklostezku, která vede podél silnice.
Dvěstěmetrová cyklostezka povede od místa označeného červenou značkou ke značce modré. |
"O rampě se sice mluvilo, ale nikdo se neptal, jestli je nutná," říká Vratislav Filler z občanského sdružení Oživení, který je členem cyklistické komise.
Předseda magistrátní cyklistické komise Pavel Polák spolu s Technickou správou komunikací argumentuje i tím, že od vody by nebylo možné se na vyvýšenou cestu dostat, protože je příliš vysoko. "Vyhláška stanoví naprosto jasně kolik musí být sklon cyklostezky - 6,3 procenta. A to je možné dodržet pouze rampou," vysvětluje Polák.
15 milionů zaplacených předem
Přestože vítěz výběrového řízení ještě nezačal stavět, TSK mu již vyplatila více než 15 milionů korun. Správa komunikací to Hospodářským novinám vysvětlila tím, že peníze dostala těsně před koncem roku a musela je rychle utratit.
Letos vydá pražský magistrát na cyklostezky 65 milionů korun. Za třicet milionů se vybudují nové, zbylých 35 milionů bude stát označení cyklotras - tedy především cyklistické značení.
Čtěte více: |