Skanska totiž podává žalobu na ochranu dobré pověsti na ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic. Potvrdila to mluvčí soudu Martina Lhotáková.
Čtěte více: |
Stavební firma ve svém tiskovém prohlášení uvádí jako důvody žaloby opakované lži, zavádějící informace, překrucování skutečnosti a vyvolávání nepřátelské nálady vůči společnosti Skanska.
"Výpady pana ministra Víta Bárty a jeho prodloužené ruky ŘSD jsme trpělivě snášeli skoro měsíc. Den za dnem jsme usilovali o korektní komunikaci, nabízeli otevřenou výměnu informací, přinášeli jsme fakta", komentuje situaci generální ředitel Skanska Dan Ťok.
Podle něj však tyto informace zajímaly pouze novináře a ŘSD odmítalo s firmou komunikovat. Městský soud v Praze předběžným opatřením zakázal ŘSD používat cedule, které byly z pokynu ministerstva rozmístěny na některých úsecích silnic a dálnic.
"Jsme přesvědčeni, že postup ministerstva a ŘSD, který vyústil v rozmístění cedulí, nepochybně zasáhl do dobré pověsti společnosti, požadavek na zdržení se neoprávněných zásahů, omluvu a finanční kompenzaci je tak zcela na místě." říká David Skopal z advokátní kanceláře Pokorný, Wagner & spol., která převzala zastupování společnosti Skanska v této věci.
Válka s Bártou
Ministr dopravy Bárta už dříve poznamenal, že Skanska má u ministerstva dopravy tři nej. "Je to největší dodavatel, který nám zároveň nabídl nejmenší slevy, a má největší reklamace," uvedl ministr.
Bárta vyhlásil stavební společnosti válku, kvůli sporným závadám na postavených silnicích. Jednalo se o zvlnění na části dálnice D11, závažné vady na D47, sesuv půdy na svahu u D47 u Bílovce, nekvalitní most na městském okruhu v Brně nebo nekvalitní svodidla na některých úsecích dálnic. Svodidlům podle ministerstva dopravy chybí povinný atest. Skanska chybu již dříve odmítla s tím, že je schopna certifikáty doložit každý metr svodidel.