Firmy to oznámily ve společné tiskové zprávě. Víceúčelové dieselelektrické lokomotivy Eurorunner typu ER20 Cargo, které dosahují rychlosti 140 km/h, chce Metrans využívat v nákladní přepravě na středně dlouhé vzdálenosti především přes území Slovenska, Maďarska, Německa a ČR.
HerkulesNa českém území se lokomotiva ER20, známá také pod označením Rakouských drah "Herkules", pravidelně vyskytuje od roku 2007, kdy obdržela od Drážního úřadu rozhodnutí o schválení typu. |
"Na rozdíl od tradiční výměny lokomotiv na hranicích, a s ní spojeného čekání v pohraničních stanicích, jsou přímé vozby nákladních vlaků podstatně rychlejší, operativnější a hospodárnější. Znamenají zásadní krok k tomu, aby železnice odlehčila silnicím a dálnicím od těžké dálkové nákladní dopravy," uvedl generální ředitel společnosti Metrans Jiří Samek.
Čtěte také: |
Ve srovnání se staršími typy lokomotiv dosahují lokomotivy ER20 v provozu výrazné úspory paliva. Kromě mimořádné provozní spolehlivosti také vynikají velmi nízkou hlučností, specificky řešenou pro alpské země.