Voňavé autobusy jezdily na lince 125, která spojuje Jižní Město se smíchovským nádražím. V pěti vozech mohli lidé cítit "zimní vůni", která se šířila pomocí ventilace. Podle podniku se jednalo o přírodní vůni, která neobsahovala žádné chemické složky a byla určená k posílení imunity.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) chtěl tímto projektem zpříjemnit lidem cestování.
V anketě na internetových stránkách DPP, kterou podnik k tomuto projektu zorganizoval, vůni v autobusech hodnotilo podle Vysoudilové kladně více než 60 procent hlasujících. Celkem v anketě hlasovalo 1668 lidí. "I ohlasy od řidičů autobusů byly pozitivní a řidiči neměli ani žádné přímé negativní ohlasy od cestujících," poznamenala Vysoudilová.
Přesto podnik v projektu pokračovat nebude. Důvodem jsou vysoké finanční náklady. DPP potřebuje peníze na jiné provozní i investiční záležitosti.
V současnosti DPP zkouší také bezplatné připojení na internet v tramvajích. Připojení v jedné modernizované soupravě KT8N2 zprovoznil DPP, v dalších třech soupravách ForCity (15T) internet zkušebně zavedl výrobce tramvají Škoda Transportation.
ČTĚTE TAKÉ: |