Lidovky.cz

Polskou dálnici dostaví místo Číňanů česká firma

Ekonomika

  14:00
VARŠAVA - Jeden z dálničních úseků mezi Varšavou a Lodží, ze kterých před časem dostala výpověď čínská firma Covec, bude stavět konsorcium, jehož součástí je česká firma Bögl a Krýsl. Informoval o tom polský web wyborcza.biz. Dohoda byla podepsána v pondělí, hodnota kontraktu je 756 milionů zlotých (asi 4,6 miliardy korun).

Nově otevřený úsek dálnice D1. foto: ČTK

Polsko chce dokončit dálnici, spojující hlavní město Varšavu s třetím největším polským městem Lodží, do léta příštího roku. Další třicetikilometrový úsek, který stavěla čínská firma, po dohodě podepsané minulý týden dostaví podle serveru iHned.cz polsko-německé konsorcium firem Eurovia a Warbud.

ČTĚTE VÍCE:

Výběrové řízení na stavbu dvou úseků vznikající dálnice A2 vyhrála čínská firma Covec v roce 2009. Její nabídka v hodnotě 1,3 miliardy zlotých (7,9 miliardy korun) byla až o několik desítek procent nižší, než s jakou přišla konkurence. Letos na jaře se ale stavební práce zastavily, Covec neplatil subdodavatelům.

Před několika týdny proto dostal ze stavby výpověď a polsko-české konsorcium firem Dolnoślaskie Surowce Skalne (DSS) a Bögl a Krýsl polské ředitelství silnic a dálnic pozvalo k exkluzivnímu jednání o dokončení stavby 20kilometrového úseku dálnice.

Česká stavební firma Bögl a Krýsl letos uspěla například v tendru na stavbu dálnice na Slovensku. Se slovenským Váhostavem-SK u Levoče postaví devět kilometrů dlouhý úsek dálnice.

V Polsku již staví mimo jiné obchvat Zerardówa, což je napojení na dálnici A1, a dále obchvat Jastrzebie. O firmě se média zmiňovala také v souvislosti s vyšetřováním případu železničního neštěstí ve Studénce, kde byl podnik jedním ze subdodavatelů. V kauze zatím žádný rozsudek nepadl.

Polská vláda chce, aby se po dálnici dalo jezdit příští rok začátkem června, kdy v Polsku a na Ukrajině začne mistrovství Evropy ve fotbale. Dálnice A2 má propojit Varšavu s německou hranicí, vede také přes Poznaň, jedno z pořadatelských měst.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.