Ministerstvo dopravy tento projekt plánuje zapojit mezi stavby spolufinancované z příštího programovacího období operačního programu doprava (OPD II.).
ČTĚTE TAKÉ: |
Výstavba rychlodráhy je pro ministerstvo dopravy prioritou. Nejdříve by měl být dokončen úsek mezi Veleslavínem a ruzyňským letištěm a následně by se železniční spojení prodloužilo do Kladna, doplnil Dobeš.
K mapě: Na situačním plánu je rychlodráha zakreslena červenou barvou. Současné vize počítají pouze s jejím vedenín do stanice Veleslavín. V plánu je též nyní již neaktuální prodloužení metra A až na Ruzyni (žlutě) či návrh Břevnovské radiály (světle modře).
Pro výstavbu úřad počítá s evropskými penězi z programovacího období 2014 až 2020. V současnosti ale není jasné, kolik peněz bude v tomto programovacím období k dispozici, upozornil.
UZEL VELESLAVÍNNa Veleslavíně by měl v budoucnosti vzniknout dopravní uzel. Cestující by tam přestoupili na nově vzniklou stanici metra, takže nebude nutné rychlodráhu dovést do centra Prahy. |
Současné železniční spojení Praha - Kladno se obecně považuje za nedostačující. Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí za prací přes 20.000 lidí. Rychlodráha s odbočkou na ruzyňské letiště by jim měla cestování usnadnit. O projektu se mluví už delší dobu také z toho důvodu, že Praha stále nemá vyhovující spojení centra města s letištěm.