Lidovky.cz

RegioJet brzdí, místo pěti přidá jen jeden vlak

Ekonomika

  9:52
BRNO - Soukromý dopravce RegioJet od prosince zvýší počet železničních spojení Prahy s Havířovem méně, než původně plánoval. "Oproti původním předpokladům bude počet spojů narůstat plynule, nikoliv skokově," informoval v tiskové zprávě Aleš Ondrůj, mluvčí společnosti Student Agency, která RegioJet provozuje.

Vlak dopravce RegioJet dnes poprvé vyjel na trať foto: ČTK

K současným čtyř párům spojů na trase Havířov-Praha denně přibude další, který bude jezdit také na Slovensko.

Pomalejší nasazovaní tuzemských spojů Regiojet vysvětluje "důrazem na kvalitu služeb zákaznického servisu během počáteční fáze rozšiřování provozu, charakteristické velmi vysokým vytížením vlaků."

ČTĚTE TAKÉ:

Ve vytištěných jízdních řádech je přesto uvedeno původně zamýšlených devět vlaků v každém směru. "Je to nepříjemnost, ale je to odpovědnost dopravce. Vždy platí jízdní řád, který bude vyvěšený ve stanici," řekl Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která jízdní řády sestavuje. Cestující se tak musí spolehnout na informace z internetových stránek dopravce.

Za kolik do Žiliny?

Cena za jízdenku na trase Praha-Žilina bude začínat u akční ceny na tzv. kreditovou jízdenku na 390 Kč (15,90 eur), plná cena obyčejného jízdného při nákupu na prodejním místě bude 590 Kč (24 eur).

Na devět párů se má firma dostat do konce prvního čtvrtletí příštího roku, informovala Mladá fronta Dnes. Dopravce za pomalejší zavádění tras nečeká žádná sankce, kterou by v podobném případě zaplatily na základě platné smlouvy České dráhy či Leo Express. "RegioJet ještě tento dodatek nemá podepsaný, takže nemusí nic platit," řekl Halla.

Žluté spojení na Slovensko

Od neděle 11. prosince bude denně v 6:54 odjíždět vlak RaegioJetu z Žiliny, který dále zastaví v Čadci, Třinci, Českém Těšíně a bude pokračovat přes Havířov a Ostravu a Olomouc do Prahy s příjezdem ve 12:31 na hlavní nádraží. Odpoledne pak bude tento spoj odjíždět v 15:33 s příjezdem do Žiliny ve 20:45.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.