Lidovky.cz

Zbytek D8 má povolení, čeká se útok aktivistů

Ekonomika

  10:24
LOVOSICE - Zbývající úsek dálnice D8 přes České středohoří má konečně stavební povolení. Ještě ale není platné a minimálně měsíc se bude čekat na případná odvolání odpůrců stavby.

Malebnou krajinu pod Milešovkou v Českém středohoří již brzy protne poslední úsek dálnice D8. foto: Metrostav

Informoval o tom vedoucí lovosického stavebního úřadu Petr Soldon. Povolení bylo vydáno 21. prosince a postupně jej vyvěšují na své úřední desky dotčené obce. Pokud nabude povolení právní moci, začne Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stavět. Na dokončení úseku potřebuje zhruba 30 měsíců.

Liní úředníci aneb jeden dokument na 24 dní

Kompletní stavební povolení spojené s územním rozhodnutím se týká chybějících 4,7 kilometru. Řešilo se už od letošního jara; úřady po sérii soudních sporů s ekology raději všechna povolení zrušily a rozhodly se vydat územní a stavební povolení najednou.

ČTĚTE TAKÉ:

Termín vydání se neustále protahoval, původně mělo být už v létě. Skoro měsíční průtah zapříčinila i pomalost ústeckého magistrátu, který vydával jeden relativně jednoduchý dokument 24 dnů, žádnou lhůtu ale neporušil.

"Nakonec má to povolení 98 stran, byla to celkem fuška. Poslední dobou jsme pořád konzultovali s právníky i s autorem jednoho ze zákonů," řekl  Soldon. Úřad ho vydal ve středu odpoledne a postupně jej budou vyvěšovat jednotlivé obce na své úřední desky.

"Potrvá to teď zhruba 30 dnů až pět týdnů, aby to nabylo právní moci. Samozřejmě jsou pravděpodobná odvolání," dodal Soldon. S nimi se bude muset vyrovnat krajský úřad. Lídra ekologického hnutí Děti země Miroslava Patrika se zatím zastihnout nepodařilo.

Hotovo - zavřeno

Celý chybějící úsek mezi sjezdy Bílinka a Řehlovice měří 12,7 kilometru. Stavebně už je hotový i 3,7 kilometru dlouhý úsek mezi Bílinkou a Lovosicemi, ale také jej brzdí administrativní průtahy; most nad obcí Vchynice neodpovídá dokumentaci a musí žádat o dodatečné stavební povolení.

Používat ho bude možné v nejhorším případě až v polovině příštího roku, připustil Soldon.

Prokletá dálnice D8

"Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovou podkrušnohorskou aglomerací a dál se severní částí Německa, ale dokončena stále není, přestože se staví už od 90. let.

Doprava je mezitím vedena po objízdných trasách směrem na Teplice a Ústí nad Labem. Podle loňského sčítání dopravy jezdilo po první trase asi 8500 aut denně, po druhé 10.000.

V Česku přitom při 10.000 aut za den často požadují kraje stavbu dálnice. Podobný počet jezdí denně například po méně frekventovaných úsecích silnice Praha - České Budějovice.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.