Zastupitelé "zakázku století" odhlasovali před měsícem. Se stavbou depa se může začít hned a podle smlouvy musí být hotová do března 2014, řekla mluvčí radnice Zdeňka Kubalová.
ČTĚTE TAKÉ: |
Sdružení firem převezme servis vozů MHD včetně 240 zaměstnanců Plzeňských městských dopravních podniků a postaví depo za 1,6 miliardy korun.
Podle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda a zastánců projektu z radnice ušetří Plzeň přes dvě miliardy korun oproti tomu, pokud by stavěla depo sama a o vozy se nadále staral dopravní podnik. Podle odpůrců je kontrakt příliš dlouhý. Upozorňují, že takto rozsáhlý projekt partnerství veřejného a soukromého sektoru v Česku neexistuje.
240 milionů ročně za servis
Plzeň má platit 240 milionů korun ročně za servis, dále bude hradit splátky za stavbu depa. Autobusové a trolejbusové depo v centru je v havarijním stavu a vozy se tam nevejdou. Tramvaje by zatím zůstaly na Slovanech, ale Škodovka nabídla, že pro ně má místo. Moderní depo s novými halami vyroste na čtyřech škodováckých hektarech.
Škoda Transportation nabídla na dubnovém jednání zastupitelstva zkrácení servisu z 29 let na deset let a převedení nového depa na město už v roce 2017 bez nároku na další finanční kompenzace. "Tyto věci nemohly být řešeny v současné smlouvě, protože by to byla její zásadní změna a tím bychom porušili podmínky výběrového řízení," uvedl ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). Radnice si do konce roku nechá zpracovat ekonomický i právní model upraveného projektu.