„Někteří lidé“ měli Bártu informovat o tom, že 18. května se v jedné z malostranských restaurací sešly špičky významných firem podnikajících v údržbě železnic.
„Ondřej Novák, ředitel společnosti Viamont, je zde organizoval z hlediska toho, která z firem bude mít jak velký podíl na trhu s opravami a údržbou pro SŽDC,“ řekl bývalý ministr dopravy v pořadu Partie.
Dobeš chyby odmítá„Já se opravdu nedomnívám, že bychom činili personální změny kvůli politickým tlakům nebo kvůli tlaku nějakých firem. Je to naprostý nesmysl a absolutně to odmítám,“ reagoval v Otázkách Václava Moravce ministr dopravy Pavel Dobeš. |
Nový ředitel Správy železnic Jiří Kolář podle Bárty změnami ve výběrových řízeních zavedl oligopol velkých firem a výrazně tak omezil volnou hospodářskou soutěž.
Na policii se nepravomocně odsouzený poslanec Bárta zatím neobrátil, chystá ale podnět k antimonopolnímu úřadu.
Konec „Bártova muže“
Kolář v dubnu ve funkci generálního ředitele SŽDC nahradil „Bártova muže“ Pavla Habartu, který byl jejím řízením pouze pověřen. Chyběla mu totiž dostatečně dlouhá praxe v řízení železniční dopravy.
Kromě Habarty opustil vedení SŽDC také náměstek generálního ředitele pro ekonomiku a člen Věcí veřejných Jiří Kohout.
ČTĚTE TAKÉ: |
Na netransparentní a nehospodárné chování některých zaměstnanců SŽDC při zadávání veřejných zakázek upozornila ve své výroční zprávě za rok 2010 i Bezpečnostní informační služba. V letošním roce by proto mělo být v podniku provedeno několik auditů.
SŽDC vznikla oddělením od původní státní organizace České dráhy. Stará se mimo jiné o koleje, sestavuje jízdní řád a zajišťuje rovný přístup dopravců na železniční síť. Působí také jako investor do výstavby tratí. Správa zaměstnává 18 000 lidí.