Lidovky.cz

Drážní D1 Express? Ani rychlejší ani levnější

Ekonomika

  21:00
PRAHA - České dráhy zavedly mezi Prahou a Brnem nový spoj. Vlak D1 Express prezentují jako náhradní řešení pro lidi, kteří kvůli opravám nejstarší dálnice D1 raději přesedlají na železnici. Serever Lidovky.cz zjišťoval jestli se vyplatí D1 Expressem cestovat.

D1 Express foto: ČTK

Nejlevnější jízdenku můžete pořídit za 175 korun. Platí pouze pro jednu cestu a musíte být držitelem In karty s aplikací In25 1/1. Pokud nejste majitelem slevové karty, cesta mezi metropolemi vyjde na 210 korun.

Zpáteční jízdenku D1 Expressem pořídíte za 410 korun. Jedná se o akční cenu, kterou České dráhy zavedly pod názvem ČD Promo.

ČTĚTE TAKÉ:

Na 1. třídu se však akce ČD Promo nevztahuje. "Cena obyčejné jízdenky v 1. třídě činí 495 korun," řekl serveru Lidovky.cz Jan Pribilec z kontaktního centra ČD.

Ceny jízdenek Praha - Brno (D1 Express)
Cena jednosměrné jízdenky Praha - Brno  s nabídkou ČD Promo210 korun
Cena zpáteční jízdenky Praha - Brno s nabídkou ČD Promo 420 korun
Cena jednosměrné jízdenky Praha - Brno s In kartou175 korun
Cena jednosměrné jízdenky Praha - Brno (1. třída) 495 korun

Podle jízdních řádů pojede vlak dvě hodiny a 42 minut, je tedy pomalejší o pět minut než spoje, které na trase jezdní běžně. Brněnský drak cestu zvládne za dvě hodiny a 37 minut. Cestující za lístek zaplatí stejnou sumu jako kdyby jeli novým expresem.

Ceny jízdenek (Brněnský drak)
Cena jednosměrné jízdenky 210 korun
Cena jednosměrné jízdenky s In kartou175 korun

Nejrychleji? Autobusem

Žlutým autobusem se cestující dostanou z jednoho města do druhého za dvě a půl hodiny, což je o 12 minut méně, než zvládne vlak. Ovšem na dálnici je nutné počítat s možným zpožděním.

Auto nebo vlak?

Radiožurnál srovnával vlakovou a silniční dopravu na trase Brno - Praha. Vlak dorazil na Hlavní nádraží o čtvrt hodinu později než auto, které vyjelo současně s ním z Brna. Opravy dálnice D1 ale ještě nezačaly.

Z Brna budou vlaky vyjíždět každý den v 6:15 a 7:15 hodin, z Prahy budou jezdit zpět  17:03 a v 18:03. extra vlaky tak doplní stálou nabídku spojů mezi metropolemi.

"Od prosince 2012 se ale jízdní doba D1 Expressů zkrátí na 2 hodiny 35 minut, takže nové spoje se stanou nejrychlejšími v této relaci. Od prosince navíc přibude třetí pár vlaků s dopoledním odjezdem z Prahy a odpoledním z Brna," uvedly České dráhy na svém webu.

Jak vypadá D1 Express?

D1 Express

Pětivozová souprava disponuje jedním velkoprostorovým vozem 1. třídy (Apee), jedním bistrovozem s dalšími oddíly 1. třídy (Armpee) a třemi vozy 2. třídy, kde cestující najdou jak velkoprostorové uspořádání, tak oddíly. Pro vozbu obou párů vlaků byly určeny dvě lokomotivy řady 380. Celá souprava včetně lokomotivy je opatřena velkým produktovým logem D1 Express, což vlak výrazně odlišuje od ostatních spojů.

Kromě wi-fi internetu, který dopravce ve vlacích spustí během podzimu a který bude dostupný jen v některých soupravách D1 Expressu, slibují České dráhy ve vlaku klimatizaci, elektrické zásuvky ve všech vozech, bistrovůz, zvláštní oddíl určený jen ženám a tiché oddělení pro relaxaci během jízdy.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.