Lidovky.cz

Leo Express se vypořádal s papírováním, poprvé vyjede už v úterý

Ekonomika

  16:30aktualizováno  17:30
PRAHA - První vlak Leo Expressu s cestujícími vyjede z pražského hlavního nádraží v úterý ve 04:56. Podle Drážního úřadu zahájení provozu nic nebrání. Ve zkušebním provoz, se kterým dopravce počítá do 9. prosince, budou mezi Prahou a Ostravou jezdit dva páry vlaků.

V Praze se poprvé představil jeden ze švýcarských vlaků Stadler Flirt . foto: ČTK

"Vyjetí Leo Expressu na trať mezi Prahou a Ostravou už nestojí v cestě žádné administrativní komplikace," oznámil Jiří Karkoš, náměstek ředitele Drážního úřadu, který provoz železničních vozidel v Česku schvaluje.

Soukromý dopravce plánoval zahájení provozu s cestujícími už minulý týden ve středu. Tehdy mu ale provoz Drážní úřad zakázal, protože firma neměla k dispozici všechna potřebná osvědčení.

První pokus nevyšel:

"Dopravce všechny zákonné náležitosti splnil, Drážní úřad proto nevidí důvod, proč by v úterý nemohl zahájit zkušební provoz s cestujícími," uvedl dnes Karkoš. Spoje v pilotním provozu od úterý 13. do pátku 16. listopadu jsou podle mluvčího společnosti Petra Kopáčka aktuálně obsazené z jedné pětiny až dvou třetin.

Jednotky Stadler Flirt, které Leo Express bude na trati mezi Prahou a Ostravskem požívat, mají 212 míst v běžné ekonomické třídě, 19 míst v byznys a šest míst v nejvyšší takzvané prémiové třídě.

Z Prahy do Ostravy od 137 korun

Cena jízdného se na internetu liší podle odjezdových časů. Dražší jsou jízdenky na odpolední spoj. Nejnižší cena 137 korun je k dostání na spoje vyjíždějícím z Prahy v 04:56 a z Ostravy v 09:11.

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup. Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet (Sporo Ticket) s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun.

Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu Jančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun. Proti tomu cena jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.