Lidovky.cz

Vlaky Leo Express mají problém s topením, dveřmi i internetem

Ekonomika

  14:38
PRAHA - Vlaky Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a s fungováním bezdrátového internetu. Od zahájení ostrého provozu 9. prosince proto vyjede jen osm spojů, tedy polovina z původně předpokládaného množství.

Interiér nového vlaku Stadler Flirt . foto: ČTK

Leo Express zatím bude využívat pouze první dvě soupravy, na zbylých bude vychytávat chyby. Všech šestnáct denních spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

Problémy po zhruba třech týdnech provozu s cestujícími se ukázaly především na elektronických čidlech. "Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou," uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek.

ČTĚTE TAKÉ:

Dveře vlaku se proto opakovaně otevíraly a zavíraly, což způsobovalo zpoždění na zastávkách. I v případě vytápění prý selhalo čidlo, které špatně vyhodnotilo teplotu ve voze. Tepelný komfort pro cestující kvůli tomu nebyl optimální, dodal Paroubek.

Do neděle, kdy začne platit nový jízdní řád, chce mít Leo Express podle Paroubka k dispozici dvě plně funkční soupravy pro provoz a další bezporuchový vlak jako případnou zálohu. Celkem má firma pět souprav.

Opravy, které spočívají v úpravách softwaru, budou prý trvat několik dní. Zdali to budou třeba tři dny, nebo to bude deset dní, dopravce zatím neví.

Blízkost nohou není na škodu

Kromě zmíněných problémů si cestující v diskusních fórech stěžují například i na nedostatek místa pro nohy. Stížnosti na velikost prostoru pro cestující dopravce připustil. Týkají se prý ale jen části sedadel obrácených k sobě.U sedaček, kde lidé sedí za sebou jako v letadle, si prý cestující na nedostatek místa pro nohy nestěžují, dodal Paroubek.

Podle Novotného jsou sedadla obrácená čely k sobě určená především těm zákazníkům, kteří cestují ve větších skupinách a chtějí spolu během jízdy mluvit. Při rozvržení sedadel během vývoje vlaku dopravce u těchto míst očekával zájem především rodin s dětmi, u kterých není jejich větší blízkost na škodu.

Zahájení s rozpaky

Leo Express kromě začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující 13. listopadu zhruba s týdenním zpožděním proti předpokládanému zahájení provozu.

Konkuruje si zde s Českými drahami a soukromou společností RegioJet. Do budoucna společnost Leo Express chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem.

Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.