České dráhy se proti této obchodní praktice hodlají bránit. "Chceme nabídnout zákazníkům drah možnost vyzkoušet naše vlaky," uvedl šéf Leo Express Leoš Novotný. "Dopravce, který na trh vstupuje jako nový a není dominant, si takové akce může dovolit," řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Krátce na to společnost oznámila, že se k nabídce Leo Expressu připojila.
Pravidla konkurenčního boje
České dráhy se chystají na tuto aktivitu konkurentů reagovat. "Pokud tomu tak skutečně je, pak si necháme vypracovat právní analýzu a zvážíme další kroky," řekl serveru iDnes.cz mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle dopravce se takovýto postup dá považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje.
Podle majitele Leo Expressu Leoše Novotného půjde o časově omezenou akci, kterou dopravce v horizontu několika týdnů vyhodnotí. Nařčení z podnákladových cen se nebojí.
ČTĚTE TAKÉ |
"V průměrném jízdném se držíme a musíme držet nad náklady. I kdybychom v některých spojích šli pod (náklady), tak v průměru musíme držet rovinu," dodal.
Leo Express nemá stanovenou pevnou cenu, ale využívá takzvané zahrady cen, kde si cestující může vybrat z různých nabídek. Levnější jízdné dopravce nabízí v méně atraktivních časech a s větším časovým předstihem. Podobný systém nedávno zavedl i RegioJet.