Řekla to mluvčí policie Dana Čírtková. Úsek na Benešovsku se nedaří zprovoznit, naopak na Vysočině auta jezdí.
Řekla to Miroslava Bžochová ze stavební společnosti COLAS CZ. Původně se na Benešovsku počítalo s otevřením dálnice v 11:00, později se termín posunul na 13:30. Provoz před uzávěrou během dne zhoustl. ČTĚTE VÍCE
Úplná uzavírka nejvytíženější tuzemské dálnice na Vysočině trvala 13,5 hodiny. Policie původně informovala o tom, že auta začala na Brno jezdit už v 09:00, později ale informaci opravila.
Původní harmonogram počítal se zprovozněním v 10:00. Doprava je omezena do tří zúžených pruhů, na objížďkách ráno havarovaly kamiony.
Více času si vyžádají práce na Benešovsku, kde měli stavebníci nejvíce práce s demolicí prostředního z trojice mostů. "Prostřední most nám dělal nejvíce starostí, byl z roku 1943 po Hitlerovi. Zhotovitelské firmě dal pořádně zabrat," řekl Ivan Čásenský, který zajišťuje stavební dozor.
Práce na Vysočině u Velké Bíteše začaly v pátek ve 20:00, na Benešovsku o hodinu později. První most byl stržen před půlnocí, poslední až v 04:30, řekli stavbyvedoucí.
"První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49," uvedl vedoucí projektu Jiří Krátký. Komplikovanější situace byla na Benešovsku. První nadjezd šel k zemi v 00:09, poslední až v 04:30. "Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého super betonu. K zemi šel až po urputném boji," řekl Čásenský.
Havárie kamionu
Během noci se podle mluvčí policie na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamiony na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu.
"Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vozidlo částečně zasahuje do komunikace. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla, vozidlo bude vyproštěno až po skončení uzavírky dálnice D1," uvedla policejní mluvčí.
Po 06:00 havaroval kamion také vysočinské objížďce, a to na silnici II/602 mezi obcemi Bezděkov a Nové Sady. Zůstal stát napříč vozovkou s přívěsem v příkopu. Policisté museli odklánět dopravu. Nákladní auta zůstala stát na místě.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.
Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.
Bourání mostu na 67. kilometru
PŘEHLED UZAVÍREK:Úsek 9 (Loket – Hořice) -od 4. 7. od 19.00 hod. do 5. 7. do 21.00 hod. částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 72,540–66,360 kvůli přípravným pracím pro snášení mostů, ev. č. D1-066, D1-069 a D1-071 - od 5. 7. od 21.00 hod. do 6. 7. do 11.00 hod. úplná uzavírka pravého i levého pásu dálnice D1 mezi exity 66 Loket a 81 Koberovice kvůli bourání uvedených mostů; - 5. 7. od 19. hod do 6. 7. do 11. hod. svedena na/do exitu 21 Mirošovice na silnici I/3 do Tábora, dále budou vedena po I/19 do Pelhřimova a poté po I/34 až k napojení na dálnici D1 na exitu 90 Humpolec; - od 6. 7. od 11.00 hod. do 9. 7. do 24.00 hod. částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 72,540–66,480 kvůli dokončovacím pracím po snášení mostů; Úsek 21 (Lhotka – Velká Bíteš) - objízdná trasa z/do exitu 153 Lhotka povede po silnici II/390, dále po II/602 a I/37 až na exit 162 Velká Bíteš, kde se doprava napojí zpět na dálnici D1 - od 6. 7. od 10.00 hod. do 9. 7. do 24.00 hod. částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 162,300–155,475 kvůli dokončovacím pracím po snášení mostů - režim dopravy 2+1 (dva pruhy na Brno a jeden pruh na Prahu). - režim dopravy 2+2 (dva pruhy v obou směrech). Zdroj: ŘSD |
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |