Lidovky.cz

Jančurovy taxíky nabírají zpoždění. Konkurence o záměru pochybuje

Ekonomika

  10:30
PRAHA - Už dvakrát odložil majitel Student Agency Radim Jančura start své taxislužby v Praze. Nejprve ohlašoval zahájení provozu na 15. července, pak 15. září a teď mluví o listopadu. Firmu Tick Tack taxi zdržuje náročný výběr řidičů. Pochybnosti o Jančurově plánu stát se jedničkou pražského trhu mají konkurence i magistrát.
Taxi (ilustrační foto)

Taxi (ilustrační foto) foto: Lidové noviny

Důvodem zdržení je podle Jančury důkladný, a tedy i nečekaně zdlouhavý výběr řidičů, kteří budou v Praze taxislužbu zajišťovat. Společnost Tick Tack taxi, v níž má Jančurova Student Agency podíl 80 procent a firma Tick Tack 20 procent, plánuje přijmout na 400 řidičů. Zatím jich má 150.

„Vozy jsou objednané, ale stále probíhá nábor řidičů. Došlo nám, že vybrat zodpovědné a schopné řidiče není jednoduché. Máme na to tým psychologů a trenérů. Ta školení stále probíhají,“ zdůvodnil Jančura zdržení celého projektu.

KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ

Tick Tack taxi řidiče nabírá do kmenového stavu, stanou se zaměstnanci firmy, která bude i vlastníkem vozů - Jančura nakupuje Audi A6 a BMW GT. Jejich počet ani další detaily projektu majitel Student Agency a jednatel Tick Tack taxi zatím nechce zveřejnit.

Už dříve ale mluvil o postupném pořízení téměř tisícovky vozů, nutnosti zlepšit pověst pražských taxikářů a nových službách pro zákazníky. To vše se speciálně vyškolenými řidiči. A za výhodných cen.

Pro Jančuru se jedná o jeden z největších náborů zaměstnanců v rámci celého holdingu Student Agency. Jejich počet se zvýší ze současných 1500 o třetinu. Když například startoval provoz svých vlaků RegioJet na trati mezi Prahou a Ostravou, nabíral 150 nových lidí.

ČTĚTE TAKÉ:

Druhý podílník nové taxi firmy - společnost Tick Tack - už dnes provozuje 40 vozů. Jančura, který po autobusech a vlacích vstupuje taxislužbou do dalšího oboru veřejné dopravy, se chce do roka od zahájení provozu stát jedničkou pražského taxikářského trhu.

O tom však mají konkurenti vážné pochyby. Pražský magistrát eviduje v současné době na osm tisíc vydaných taxikářských koncesí a 4200 aut taxislužby. Ne všichni vozí klienty po Praze, část z nich vykonává svou živnost v jiných městech.

Nasycený trh

Taxi (ilustrační foto)

O tom, že nabídka taxislužeb v Praze je víc než dostatečná, mluví i zástupci pražského magistrátu. Město nedávno vypracovalo studii, podle které v hlavním městě nabízí službu víc taxikářů než místní a turisté potřebují.

„Podle našeho názoru je trh, pokud jde o počet řidičů taxislužby i vozidel, nasycený,“ uvedla mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy Tereza Králová.

Zároveň ale v Praze jezdí nespecifikovaný počet taxikářů, kteří získali koncesi jinde. Vysoký je i počet dispečinků taxislužeb. Ty magistrát neeviduje a podle odhadu jich v metropoli funguje kolem patnácti.

„Pan Jančura nepodcenil jen výběr řidičů, ale zřejmě neodhadl ani další faktor, tedy zákazníky. Už teď je nabídka a poptávka služeb víc než vyrovnaná,“ říká Jiří Kvasnička, majitel společnosti AAA Radiotaxi, která je víc než tisícovkou najímaných aut jednímz největších provozovatelů taxislužeb v Praze.

Důležitá je cena i komfort

Podstatné podle Kvasničky je, jakou cenu si budou Jančurovi řidiči účtovat. Konkurenční boj se odehraje i v nabídce služeb a servisu zákazníkům. Majitel Student Agency už dříve naznačil, že určitě bude levnější než je současná magistrátem stanovená maximální cena 28 korun za ujetý kilometr (plus nástupní taxa 40 korun).

Nejlevnější taxíky dnes v Praze jezdí za cenu od 14,90 do 17,90 koruny. Což ale není běžná cena, zákazníci ji dostanou jen po předchozím objednání na dispečinku. V průměru si taxíky v Praze účtují od 17,90 do 26,90 koruny. „Vzhledem k tomu, že Student Agency bude řidiče přímo zaměstnávat, nejnižší pražská cena by jí nemohla v žádném případě pokrýt náklady,“ tvrdí Kvasnička.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.