Správa železnic v současnosti zpracovává studii, která má rozhodnout, kudy vlaky na letiště pojedou. Uvažuje se o možnosti využití stávající trati na Kladno, nebo spojení ze Smíchova přes takzvaný pražský Semmering.
V poslední době se správce kolejí kloní spíš k variantě spojení přes Ruzyň, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt, protože druhá trať nemá dostatečnou kapacitu a vlaky z letiště by se v úseku od Smíchovského nádraží nevešly mezi příměstské spoje z Berouna a dálkovou dopravu.
"Po dohodě s ministerstvem dopravy začneme připravovat vyšší kapacitu pro trať Praha - Kladno s tím, že odbočka na letiště se dobuduje," uvedl Kolář s tím, že věří, že se celou stavbu podaří postavit z evropských dotací planoucích z Operačního programu doprava II.
ČTĚTE TAKÉ: |
Železničnímu spojením na pražské letiště se v předvolební kampani věnovala i ČSSD, která podle svého stínového ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana slíbila v případě volebního vítězství postavit rychlodráhu na letiště s pokračováním do Kladna do tří let.
Částečně by měla vést po stávající trati vedoucí na Letnou a následně by měla být vedena tunelem za Prahu. Stát by měla zhruba 20 miliard korun, 80 procent z této sumy by mohlo být proplaceno z dotací EU.