Lidovky.cz

Ryhlodráha na Ruzyň bude do šesti let. Zaplatit se má z dotací EU

Ekonomika

  15:10
PRAHA - Pražské letiště Václava Havla bude mít do roku 2020 železniční spojení do centra města. Na Žofínském fóru věnovanému rozvoji dopravní infrastruktury to řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Kolář. Prosazovat hodlá variantu odbočky z trati na Kladno.
Letiště Václava Havla. (Ilustrační foto.)

Letiště Václava Havla. (Ilustrační foto.) foto: Reuters

Správa železnic v současnosti zpracovává studii, která má rozhodnout, kudy vlaky na letiště pojedou. Uvažuje se o možnosti využití stávající trati na Kladno, nebo spojení ze Smíchova přes takzvaný pražský Semmering.

Mapa plánů rychlodráhy na letiště Ruzyně.

V poslední době se správce kolejí kloní spíš k variantě spojení přes Ruzyň, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt, protože druhá trať nemá dostatečnou kapacitu a vlaky z letiště by se v úseku od Smíchovského nádraží nevešly mezi příměstské spoje z Berouna a dálkovou dopravu.

"Po dohodě s ministerstvem dopravy začneme připravovat vyšší kapacitu pro trať Praha - Kladno s tím, že odbočka na letiště se dobuduje," uvedl Kolář s tím, že věří, že se celou stavbu podaří postavit z evropských dotací planoucích z Operačního programu doprava II.

ČTĚTE TAKÉ:

Železničnímu spojením na pražské letiště se v předvolební kampani věnovala i ČSSD, která podle svého stínového ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana slíbila v případě volebního vítězství postavit rychlodráhu na letiště s pokračováním do Kladna do tří let.

Částečně by měla vést po stávající trati vedoucí na Letnou a následně by měla být vedena tunelem za Prahu. Stát by měla zhruba 20 miliard korun, 80 procent z této sumy by mohlo být proplaceno z dotací EU.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.