Lidovky.cz

Ředitelství dálnic má povolení modernizovat další dva úseky D1

Evropa

  18:02
PRAHA - Ředitelství silnic a dálnic má stavební povolení na dva ze tří úseků dálnice D1, které se mají v letošním roce modernizovat. Uvedla to Česká televize. Jde o úseky mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku a Měřínem Velkým Meziříčím na Vysočině. Povolení zatím nenabyla právní moci.
Dálnice D1. Ilustrační foto.

Dálnice D1. Ilustrační foto. foto: ČTK

Posledním úsekem, který Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje v letošním roce modernizovat, je úsek mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Tuto stavbu čeká ještě veřejné projednání na začátku února, vydání povolení pro tento úsek je možné očekávat po tomto datu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Pokud nikdo nepravomocná stavební povolení nenapadne, plánuje ŘSD vypsat výběrová řízení na stavbu uvedených úseků na konci března. Zatím ŘSD zveřejnilo pouze předběžné informace, ve kterých hodnotu všech tří zakázek odhadlo na necelé dvě miliardy korun.

Stavební práce opět začnou v dubnu

Vloni ŘSD zahájilo obnovu na čtyřech úsecích mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. S přípravnými pracemi by se letos po zimní přestávce mělo začít v březnu a samotné stavební práce by se měly podle předpokladu rozeběhnout začátkem dubna. Největší skluz se stavbou je v úseku Lhotka - Velká Bíteš, který ŘSD odhadlo na více než 230 dní.

D1 spojuje Prahu, Brno a Ostravu. Její součástí je i takzvaná D47, která mediálně známá kvůli sporu státu se stavební firmou Eurovia CS kvůli zvlněnému povrchu a dalším vadám. Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že použitý materiál si objednalo ŘSD.

Původní úseky dálnice D1 jsou zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.