Podle speciální skupiny, která návrh řešení financovaný bankou vypracovala, by lidé u vchodu do metra či v autobusech a tramvajích pouze "pípali" platební kartou. Na typu karty by nezáleželo, v systému by prý fungovaly všechny. Na kartu by šly nahrát i předplatní kupóny. Zároveň firma ručí, že by revizoři neměli možnost vidět stav konta toho kterého cestujícího. O tom, zda a jak revizor zjistí, zda předkladatel karty je také jejím majitelem, firmy nesdělily.
Magistrát v současné době řeší, co bude dál s opencard. Město se snaží koupit autorská práva opencard. S firmou eMoneySrvices, která vlastní autorská práva karty, se zatím však nedohodla. Podle informací ČTK se však na magistrát obrací řada firem, která nabízí náhradu za opencard. Hodnota odkoupení projektu a jeho potenciál je prý odhadován na zhruba dvě miliardy korun.
Projekt za 1,35 miliardy pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS). V souvislosti s opencard bylo nepravomocně odsouzeno pět úředníků magistrátu. K soudu nově míří i deset někdejších i nynějších radních za ODS a TOP 09 včetně primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) a dalších pět úředníků. Schválili totiž prodloužení smluv na provoz opencard. Všichni vinu popírají - kvůli údajně nevýhodným smlouvám nemohli postupovat jinak, tvrdí.
Co bude s opencard dál, zatím nikdo neřekl. Město vyjednává s možnými partnery, mimo jiné s plzeňským dopravním podnikem, Českými drahami a Českou poštou o spolupráci.