Schválení nového nádraží Wien Hauptbahnhof zvládly rakouské drážní úřady 9. října během hodiny. O den později už k jeho nástupištím přijely první vlaky.
„Všechno jsme měli připravené. Ale ani u nás to nebývá tak rychlé,“ líčí jeden z šéfů projektu přestavby Vinzenz Friedel Kroner.
Vídeňané přišli o jižní a východní nádraží, na pozemcích po nich během osmi let vyrostla nová centrální stanice, která (nejen) v rakouské metropoli výrazně zjednoduší cestování.
PSALI JSME: |
Třeba pro Čechy, kteří do Vídně cestují z Prahy, zkrátí nádraží čas jízdy o půl hodiny na čtyři hodiny a deset minut. Dosud linka vedoucí přes Brno a Břeclav končila na nádraží Meidling.
Rakouské dráhy do projektu investovaly miliardu eur. Další čtyři miliardy pak vložili soukromí investoři do nákupu pozemků, které nezabralo nádraží. V plném provozu bude stanice v roce 2015.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |