Eurovia v pondělním dopise zaslaném Ředitelství silnic a dálnic odmítla zodpovědnost za současný kritický stav na základě dvou argumentů, uvedlo ŘSD. Jde o použití takzvaného studeného odvalu na údajný pokyn Ředitelství a nedostatečnou údržbu mostů, které se podle Eurovie dopustil státní správce silniční infrastruktury.
ČTĚTE TAKÉ: |
Podle ŘSD ale sondy pod povrch dálnice odhalily jiný materiál než normovaný studený odval. „Materiál skutečně zastižený kopanými sondami v násypech nemá chemické a geofyzikální vlastnosti požadované závaznými technickými předpisy,“ uvedla ve zprávě státní organizace. Podle ní stavební materiál nebyl údajně správným způsobem certifikován a jeho certifikát navíc v průběhu výstavby zanikl.
Stát se rovněž se společností Eurovia neshodne na závažnosti poruch, které se na ostravských mostech objevily. Zatímco podle stavební firmy jsou mosty v kategorii 3, která znamená možné použití s omezením, podle ŘSD jde o kategorii 7 - tedy havarijní stav.. Na sklonku loňského roku proto na nich snížila maximální rychlost na 30 kilometrů v hodině.