Protest politiků z města na severovýchodě země zdržuje verdikt k licencím, o něž český dopravce požádal Prešovský kraj. Nelíbí se jim, že Student Agency stojí jen o provoz na hlavních silničních tazích.
„Spolu s ostatními dotčenými městy a obcemi jsme vyjádřili zamítavý postoj. Příchod dalšího dopravce, který má zájem jen o nejrentabilnejší trasy, by znamenal úbytek peněz a riziko propouštění či likvidaci spojů,“ vysvetlila pro Hnonline.sk mluvčí Svídníku Kristína Tchirová.
Paradoxní je, že Svídník tímto postojem de facto odmítá trasu k vlakovým spojením, ač sám žádné koleje nemá a je závislý jen na dotované autobusové dopravě. Vozy Student Agency by přitom jezdily na podnikatelské riziko, bez veřejných příspěvků.
PSALI JSME: |
„Proto městu Svidník nabídneme, že jeden konkrétní spoj ze Svidníku do Kysaku, který by ve stejném čase konkuroval dotovanému dopravcovi, zrušíme,“ uvedla mluvčí Student Agency Radka Šťávová. Brněnská firma věří, že tuto nabídku vezmou v potaz prešovští krajští úředníci, kteří o licenční žádosti rozhodují.
Student Agency pod svojí železniční hlavičkou RegioJet spustila loni v prosinci trasu Bratislava – Košice. K jejím zastávkám chtěla firma svážet lidi autobusovými spoji na linkách Kysak – Svidník, Kysak – Bardejov a späť. Na licenci však čeká.
Není to poprvé, co Radim Jančura na Slovensku narazil. Plánoval spojit autobusovou linkou Bratislavu, Nitru a Banskou Bystrici. Proti se však postavila Nitra s tím, že město by nové autobusy už kapacitně nezvládlo.