Lidovky.cz

Už to začalo. Na D1 mezi Jihlavou a V. Jeníkovem čekejte kolony

Ekonomika

  20:13
JIHLAVA - Dopravu na dálnici D1 na Vysočině v sobotu policisté krátce před 16:00 na kilometru 113,5 u Jihlavy ve směru na Prahu převedli do protisměrného jízdního pásu. Vozidla tam kvůli rekonstrukci dálnice jezdí obousměrně ve dvou zúžených jízdních pruzích.

Kolona na dálnici D1. foto: MAFRA - Anna Vavríková

Zpět do pravého jízdního pásu se vracejí na 104. kilometru u Větrného Jeníkova. V úseku je rychlost omezena na 80 kilometrů v hodině. Uzavřen je exit na 112. kilometru u Jihlavy. „V místě se netvoří kolony, víkendový provoz je minimální,“ řekla krajská policejní mluvčí Dana Čírtková. Jak to bude v pondělí, se uvidí. Každopádně by se řidiči měli předem obrnit, protože zúžení s sebou v silném provozu přinese problémy.

Jízdní pruhy v úseku, kde je doprava vedena obousměrně po jedné polovině dálnice, jsou zúžené na 2,5 a 3,15 metru. „To může přinášet komplikace, v zúžených pruzích může snadno nastat kolize. Řidiči musejí věnovat jízdě zvýšenou opatrnost,“ řekla mluvčí.

Uzavírka na D1 mezi Lhotkou a Bíteší skončila. Trvala 9,5 hodiny

Pokud se v úseku s obousměrnou dopravou stane lehčí dopravní nehoda bez zranění a vozidla zůstanou pojízdná, zadokumentují policisté nehodu na nejbližším sjezdu z dálnice, nebo na parkovišti u dálnice. „Při vážnější nehodě se zraněním, nebo když vozidla budou nepojízdná, policisté provoz na dálnici zastaví a řidiči budou muset čekat v koloně, než bude doprava obnovena,“ dodala mluvčí.

Na dálnici D1 byly po zimní přestávce obnoveny práce na opravách úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou 19. března rozmisťováním provizorního dopravního značení. Řidiči by měli obousměrně v jednom jízdním pásu jezdit do 29. července. Po stejnou dobu bude také uzavřen exit 112 u Jihlavy.

Opravy mají zpoždění

Na území Vysočiny začaly opravy prvních dvou dálničních úseků na jaře 2013, na obou místech však nabraly zpoždění. Podle původních předpokladů Ředitelství silnici a dálnic měly být dokončeny vloni. Nový cementobetonový kryt je ale v obou těchto úsecích položen zatím jen v jednom jízdním pásu, a to směrem na Brno.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by měla stát asi 14 miliard korun.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.