Lidovky.cz

Kabely v Blance se měnily už v roce 2013. Stály 22 milionů, říká Hudeček

Ekonomika

  14:37
PRAHA - Kabely poškozené přívalovými dešti se měnily už v roce 2013, stály 22 milionů korun. V Otázkách Václava Moravce to řekl bývalý pražský primátor Tomáš Hudeček (bezp., dříve TOP 09). Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) podle svých slov udělá všechno proto, aby byl tunel ve zkušebním provozu otevřený ještě letos.

Tunel Blanka - Trojský most foto:  Michal Šula, MAFRA

Podle Hudečka se vědělo už v době, kdy byl primátorem Bohuslav Svoboda (ODS), tedy v letech 2010 až 2013, že vlhkost může v tunelu Blanka dělat problémy. Informaci o tom, že se kabely v roce 2013 měnily obsahuje podle něj i zpráva součastného náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD).

Výměna a soud

Podle dřívějších vyjádření Krnáčové Praha už nechce dát za tunel Blanka ani korunu. Hudeček tvrdí, že by ale bylo rozumnější výměnu kabelů, jejíž cena se odhaduje na desítky milionů korun, zaplatit a pak se o peníze soudit. Každý měsíc, po který tunel není v provozu, Prahu totiž stojí 15 milionů korun. Podle primátorky ale není jasné, kolik kabelů nakonec bude nutné vyměnit, rozsah poškození určí až posudek, který Praha čeká příští týden.

Zničené kabely v Blance jsou majetkem Prahy a ta za ně ručí, tvrdí ČKD

Dodavatel kabelů, firma ČKD DIZ, tvrdí, že zničené kabely jsou majetkem hlavního města, proto za ně nese zodpovědnost a musí hradit i případné škody. Náměstek Dolínek v reakci označil takové jednání firmy za neseriózní.

Chyba stavebního dozoru

Krnáčová se se svým předchůdcem Hudečkem shodla na tom, že chybně nejspíš postupoval stavební dozor, firma Inženýring dopravních služeb Praha (IDS). „Je jedině logické, abychom IDS nechali na stavbě, ale abychom ošetřili, aby pracovala opravdu jako stavební dozor. Což se evidentně dosud nedělo,“ řekla Krnáčová. Hudeček podle svých slov o výměně dozoru také uvažoval, nakonec se ale rozhodl firmu ponechat, protože při její výměně by došlo k výraznému zpoždění stavby.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.