Lidovky.cz

Portýr už nebude třeba. Praha vyřeší chybějící eskalátor v novém metru

Evropa

  15:17
PRAHA - Praha hasí ostudu s chybějícím eskalátorem u nové stanice metra Nádraží Veleslavín. Letiště kvůli tomu najalo portýry, aby pomáhali lidem mířícím k ruzyňským terminálům. Politici uvažují buď o instalaci pojízdných schodů nebo o dopravníku na zavazadla pro cestující.

Nová část metra linky A. foto:  František Vlček, MAFRA

Podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) tato dodatečná investice nebude problém vzhledem k čerpání evropské dotace na projekt prodloužení metra A do Motola. 

Z Veleslavína mají od úterý místo z Dejvické odjíždět autobusy na letiště. Z vestibulu metra k autobusům ale vedou jen schody. Pražské letiště proto slíbilo zajistit portýry, kteří cestujícím s těžkými zavazadly pomohou.

U nových stanic metra A chybí parkoviště. Hrozí přetahovaná o místa

Stanice Veleslavín má eskalátor z nástupiště do vestibulu, z něj k zastávce autobusů ale vedou pouze schody a výtah, který je od zastávky dál. Důvodem, proč podle náměstka Dolínka eskalátor v metru není, byla snaha o co nejnižší cenu ve výběrovém řízení z roku 2009.

Magistrát chce hledat rychlý a co nejlevnější způsob, jak neexistující eskalátor nahradit. Financování dostavby metra z evropských peněz by investici bránit nemělo. „Podle prvních informací, které jsem dostal, by se jednalo o úpravy již dokončeného projektu, a k těm povolení nepotřebujeme,“ vysvětlil Petr Dolínek.

Dopravní podnik v Praze spustí v březnu takzvaný ověřovací provoz ve čtyřech...
Dopravní podnik v Praze spustí v březnu takzvaný ověřovací provoz ve čtyřech...

Soupravy metra začnou do nových stanic jezdit od pondělního odpoledne. Od úterý budou cestujícím mířícím na letiště autobusem pomáhat se zavazadly po schodech portýři placení pražským letištěm. Pracovat budou v třísměnném provozu denně od 5.00 do 22.00, letiště za ně zaplatí desítky tisíc korun měsíčně.

Výstavba nového úseku metra A se čtyřmi stanicemi začala v roce 2009 a Praha za nový úsek prostřednictvím dopravního podniku zaplatí kolem 20 miliard korun. Na dostavbu může získat z EU více než sedm miliard korun, s čerpáním evropských peněz ale zatím nezačala.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.