„Provozně jsme vydělávali již loni. Od letoška hospodaříme celkově se ziskem,“ uvedl Jančura. Ke zlepšení dopravci pomohl především nárůst počtu cestujících. Vlaky RegioJetu podle dříve zveřejněných čísel na trase z Prahy do Ostravy a do Košic loni přepravily 2,39 milionu pasažérů, což je meziročně o 46 procent více. Na informaci upozornil deník E15, kterému to řekl Jančura.
Cenová válka na Slovensku: příchod Regiojetu srazil ceny na polovinu |
Na trati Praha-Ostrava si RegioJet konkuruje s dalším soukromým dopravcem, Leo Expressem, jemuž loni počet cestujících stoupl o víc než desetinu na 890 tisíc. Státní České dráhy údaje za jednotlivé tratě nezveřejňují.
Dopravní skupina RegioJet se hodlá účastnit všech soutěží na provoz dotovaných rychlíků, které vypíše ministerstvo dopravy. Vedle již vypsaného tendru na trať Plzeň-Most půjde v první vlně především o trasy Praha-Ústí nad Labem-Děčín a Pardubice-Liberec. Jančura také podle deníku kritizuje, že se ministerstvo rozhodlo zadat přímo tratě mezi Břeclaví, Brnem a Olomoucí.