Tyto nové spoje budou zatím jezdit ve čtvrtek, v pátek a v neděli. Dopravce na ně nasadí běžné vozy s místy k sezení.
Společnost podnikatele Radima Jančury v nich plánuje nabízet širší servis, než jaký poskytuje v denních spojích. Vlaky pojedou v podobné časy jako spoje českých a slovenských státních drah.
Překvapení na kolejích. ČD se oklepaly z obří ztráty a začaly vydělávat |
Vzhledem k tomu, že současné vlaky státních dopravců nabízejí především lůžková či lehátková místa, půjde o konkurenci jen z části. Například z Prahy do Košic jezdí v celém vlaku pouze dva vozy k sezení.
RegioJet nasadí vozy s polohovatelnými sedačkami, na něž jsou cestující zvyklí ze stávajících spojů. Ceny chystá stejné jako na denních spojích, například jízdenka z Prahy do Košic začíná na devíti eurech (250 korun).
Z Prahy bude vlak vyjíždět dvě hodiny před půlnocí, opačně o půl hodiny dříve. Na vnitrostátní slovenské trase je odjezd v obou směrech zhruba půl hodiny před půlnocí.
„Chceme nabídnout cestujícím nový koncept nočního cestování, který bude bezpečný i pohodlný. Na bezpečnost bude kromě personálu dohlížet i bezpečnostní služba,“ uvedl majitel RegioJetu Jančura. Cestující si budou moct také zapůjčit malé zámky k uzamčení zavazadel.
Jančurovy vlaky začaly do Košic jezdit z Prahy loni na podzim, z Bratislavy v prosinci. Na trati působí také státní dráhy a soukromý dopravce Leo Express.